7 sierpnia 1907 – katastrofa kolejowa w okolicach wsi Wierzbiczany pomiędzy Gnieznem a Trzemesznem, 10 lub 12 ofiar śmiertelnych.
4 marca 1912 – katastrofa kolejowa w okolicach wsi Marianka (województwo lubuskie), 24 ofiary śmiertelne, oraz 16 rannych.
1925 – katastrofa kolejowa w okolicach Starogardu Gdańskiego do której doszło najprawdopodobniej na skutek zamachu terrorystycznego, a w której zginęło kilkudziesięciu podróżnych.
14 sierpnia 1929 – zderzenie pociągu towarowego z towosem w Łodzi, w wyniku którego zginęło siedmiu żołnierzy 28 Pułku Strzelców Kaniowskich i dwóch kolejarzy, a ponadto siedem osób zostało rannych.
15 grudnia 1933 – zderzenie dwóch pociągów w Poznaniu, w którym zginęło 8 osób.
8 października 1934 – katastrofa kolejowa w Krzeszowicach w której zginęło 10 osób.
16/17 grudnia 1935 – lokomotywa pociągu towarowego wpadła do rzeki, również w Krzeszowicach, 2 osoby zginęły.
12 listopada 1939 – zderzenie dwóch pociągów w Sukowicach, w którym zginęło kilkadziesiąt osób, a kilkadziesiąt zostało rannych (różne opracowania podają różne dane).
26/27 grudnia 1941 – zderzenie pociągów w Drzewcach (Leichholz), dokładna liczba ofiar nieznana – zidentyfikowano zwłoki 44 osób, a co najmniej 67 było rannych.
24 listopada 1944 – katastrofa kolejowa w Barwałdzie Średnim w wyniku której zginęło co najmniej 130 osób.
28 września 1946 – katastrofa kolejowa na stacji Łódź Kaliska, w wyniku której zginęło 21 osób, a ponad 40 zostało rannych.
1 października 1946 – katastrofa kolejowa na stacji Szczecin-Turzyn, w wyniku którego zginęło 7 osób, a 15 zostało rannych.
27/28 grudnia 1951 – wypadek kolejowy w Dębicy, w której zginęło 11 osób, a 11 zostało rannych.
26 stycznia 1954 – katastrofa kolejowa w Sątopach-Samulewie, w wyniku której zginęło co najmniej 18 osób, rannych zostało co najmniej 37 osób.
24 lutego 1954 – katastrofa kolejowa w Świebodzicach koło Wałbrzycha. Zginęło ponad 10 osób a kilkadziesiąt zostało rannych.
2 lipca 1962 – zderzenie pociągów na stacji Opole Główne, jedna osoba (maszynista) ranna.
9 października 1962 – katastrofa kolejowa w Jarostach pod Piotrkowem Trybunalskim, w której zginęły 34 osoby, a 67 zostało rannych.
20 czerwca 1966 – katastrofa kolejowa na stacji Życzyn.
6 lipca 1966 – katastrofa kolejowa na stacji Wawer k. Warszawy, 17 rannych, 1 ofiara śmiertelna.
29 grudnia 1966 – wykolejenie się i spadek z nasypu pociągu przyspieszonego prowadzonego parowozem Pt47-173 na odcinku Drzeńsko – Rzepin (na skutek braku wiedzy maszynisty o przełożeniu linii w inne miejsce i pokonaniu rozjazdu ze zbyt dużą prędkością), w wyniku którego zginął pomocnik maszynisty i 5 pasażerów, a dalsze osoby odniosły rany.
3 lipca 1967 – katastrofa kolejowa koło Działdowa, w której zginęło 7 osób, a 47 zostało rannych.
10 kwietnia 1968 – katastrofa kolejowa koło Ząbrowa, na trasie z Malborka do Iławy doszło do zderzenia czołowego Ty2-101 z Ty2-1264. Oba parowozy uległy zniszczeniu, zginęły obie drużyny, konwojent i 2 hamulcowych jadący w brankardzie. Przyczyną katastrofy był błąd nastawniczego ze stacji Ząbrowo, który wypuścił pociąg prowadzony przez Ty2-101 na zajęty szlak.
maj 1968 – wypadek kolejowy w Kochanówce koło Dębicy, w której zginęło 7 osób.
20 sierpnia 1969 – katastrofa kolejowa koło Gubina, w której zginęły 4 osoby, a 27 zostało rannych. Dyżurni ruchu wyprawili na ten sam jednotorowy szlak (linii Gubin – Krosno Odrzańskie) dwa pociągi: towarowy Gubin – Głogów oraz osobowy Poznań – Gubin.
30 sierpnia 1969 – wypadek kolejowy w Jezierzycach koło Słupska – zderzenie dwóch pociągów, osobowego z towarowym, w którym zginęli Jan Jarzynka, Ludwik Łukwiński, niestety nie wiadomo jeszcze ile osób zginęło, ile zostało rannych, przez długi czas nie można było znaleźć żadnej informacji na ten temat.
3 czerwca 1972 – katastrofa kolejowa pod Bydgoszczą, w wyniku której zginęło 12 osób, a 26 zostało rannych.
27 sierpnia 1973 – katastrofa kolejowa w okolicach Radkowic, w której zginęło 16 osób, a 24 zostały ranne.
1 września 1975 – katastrofa kolejowa pod Chorzewem, w wyniku której zginęło 6 osób, a 19 zostało rannych.
3 listopada 1976 – katastrofa kolejowa w Juliance, w której zginęło 25 osób, a 79 było rannych.
9 lipca 1977 – katastrofa kolejowa pod Wrocławiem, w wyniku której zginęło 11 osób, a ponad 20 zostało rannych.
7 grudnia 1977 – katastrofa kolejowa w Kraskach, w wyniku której zginęło 7 osób, a 56 zostało rannych.
5 lutego 1978 – katastrofa kolejowa pod Ełkiem, w wyniku której zginęło 5 osób, a 15 zostało rannych.
1 sierpnia 1978 – katastrofa kolejowa pod Brodami Warszawskimi, w wyniku której zginęło 6 osób, a 98 zostało rannych.
7 września 1979 – zderzenie pociągów w Strażowie, w którym zginęło 9 osób, a 7 zostało rannych.
19 grudnia 1979 – katastrofa kolejowa w Blachowni, jedna osoba zginęła, 28 zostało rannych.
19 sierpnia 1980 – katastrofa kolejowa pod Otłoczynem, w której zginęło 67 osób, a 62 zostały ranne.
23 września 1980 – wykolejenie pociągu towarowego w pobliżu Piechowic, w wyniku którego 1 osoba zginęła na miejscu, a 2 osoby zostały ciężko ranne.
4 czerwca 1981 – zderzenie pociągów w Osiecku, w którym zginęło 25 osób, a 6 zostało rannych.
21 sierpnia 1982 – zderzenie pociągów w Wierzchucinie, w którym zginęły 2 osoby.
18 lutego 1983 – katastrofa kolejowa pod Janikowem, w której zginęły 3 osoby, a 19 zostało rannych.
17 listopada 1983 – zderzenie pociągów w Wołominie, w którym 2 osoby zginęły a 6 zostało rannych.
17 października 1984 – katastrofa kolejowa pod Kluczborkiem w Bąkowie, w wyniku której zginęły 4 osoby, a 60 zostało rannych.
19 września 1985 – katastrofa kolejowa na przejeździe w Olsztynie, w której zginęło 6 osób, a 14 zostało rannych.
24 września 1985 – zderzenie pociągów pod Wyszkowem, w którym 2 osoby zginęły, a 15 zostało rannych.
14 września 1986 – katastrofa kolejowa w Łochowie, w wyniku której zginęły 2 osoby, a 7 zostało rannych.
30 grudnia 1986 – katastrofa kolejowa w Nowym Dworze Mazowieckim, w wyniku której zginęło 6 osób, a 10 zostało rannych.
3 września 1987 – katastrofa kolejowa na stacji Warszawa-Włochy, w wyniku której zginęło 8 osób, a kilkadziesiąt zostało rannych.
29 września 1987 – katastrofa kolejowa pod Terespolem Pomorskim, w wyniku której zginęło 5 osób, a 35 zostało rannych.
21 grudnia 1987 – katastrofa kolejowa pod Żyrardowem, w wyniku której zginęła 1 osoba (maszynista), a kilka zostało rannych.
19 maja 1988 – katastrofa kolejowa w Pile, w wyniku której zginęło 10 osób, a 28 zostało rannych.
3 grudnia 1988 – katastrofa kolejowa w Bielawie Dolnej, w wyniku której zginęło 8 osób.
9 marca 1989 – katastrofa kolejowa w Białymstoku.
23 czerwca 1990 – wypadek kolejowy pod Budachowem koło Rzepina, w którym 1 osoba zginęła, a 15 zostało rannych.
20 sierpnia 1990 – zderzenie pociągów w Warszawie, w którym zginęło 16 osób, a 43 zostało rannych.
24 czerwca 1991 – katastrofa kolejowa pod Tychami, w której zginęły 3 osoby, a 22 doznało obrażeń ciała.
16 grudnia 1993 – zderzenie pociągów pod Turzynowem koło Kłodawy, w którym 1 osoba zginęła a 3 zostało rannych.
12 stycznia 1994 – wykolejenie pociągu na stacji Gliwice Łabędy, w wyniku którego 1 osoba zginęła, a 7 zostało rannych.
25 lutego 1994 – zderzenie pociągów pod Starzynami, w którym zginęła jedna osoba, a 7 zostało rannych.
9 grudnia 1994 – zderzenie pociągów na stacji w Bednarach, w którym zginęła 1 osoba, a 66 zostało rannych.
5 maja 1997 – katastrofa kolejowa na stacji w Reptowie, w którym zginęło 12 osób, a 36 było rannych.
16 lipca 1998 – wypadek kolejowy na stacji w Grajewie, w którym 1 osoba została ranna.
18 maja 1999 – zderzenie pociągów pasażerskich na stacji Wejherowo, w wyniku którego rannych zostało ok. 10 osób.
27 lipca 1999 – wypadek na przejeździe w Owadowie koło Radomia, w którym zginęło 6 osób.
10 września 2000 – katastrofa kolejowa w Żurawicy, w wyniku której zginęły 2 osoby, a 7 zostało rannych.
27 stycznia 2001 – zderzenie pociągów w Górażdżach koło Opola, w którym 2 osoby zginęły, a 1 została ranna.
4 stycznia 2004 – wypadek kolejowy w Miałach koło Wronek, w której 25 osób zostało rannych.
18 lutego 2004 – w m. Gołaszewo gm. Kowal na przejeździe kolejowym, z nieustalonej przyczyny doszło do zderzenia pociągu osobowego z samochodem ciężarowym Scania, który stanął pomiędzy rogatkami. Pociąg pośpieszny „Kopernik” relacji Warszawa-Bydgoszcz uderzył w naczepę ciągnika załadowaną ciężkimi zwojami ocynkowanej blachy. Kierowca samochodu ciężarowego poniósł śmierć na miejscu. Z pociągu ewakuowano 85 osób. Straty oszacowano na ok. 450 tys.zł. W akcji udział brały 4 zastępy JRG 1 zastęp OSP Kowal. Uszkodzona lokomotywa elektryczna serii EU07-014 skreślona została z inwentarza PKP z dn. 01.01.2005 Lokalizacja: Warszawa Odolany.
11 lipca 2006 – wypadek kolejowy w Kłaju, w którym 1 osoba została ranna.
16 listopada 2006 – Zderzenie pociągów towarowych w Zaryniu, w którym zginęła 1 osoba oraz nastąpiły duże straty materialne.
19 listopada 2006 – wypadek na przejeździe w Gołaszynie koło Bojanowa, w której 4 osoby zginęły, a 1 została ranna.
15 listopada 2007 – katastrofa kolejowa na przejeździe w Polednie, w której zginęły 2 osoby, a około 20 zostało rannych.
6 kwietnia 2009 – katastrofa kolejowa na przejeździe Białogardzie, w której zginęła 1 osoba, a około 25 zostało rannych.
13 lipca 2010 – zderzenie pociągów w Korzybiu, w którym ranne zostały ok. 34 osob.
28 września 2010 – wypadek na przejeździe w Lipuszu, w którym zginęła 1 osoba, a kilka zostało rannych.
8 listopada 2010 – katastrofa kolejowa w Białymstoku, w której ranne zostały 3 osoby.
28 kwietnia 2011 – katastrofa kolejowa na przejeździe w Mostach, w której zginęły 2 osoby, a 25 zostało rannych.
26 lipca 2011 – katastrofa kolejowa w Zwierzynie, w której zginęły 3 osoby.
12 sierpnia 2011 – katastrofa kolejowa w Babach, w której zginęły 2 osoby, a 80 zostało rannych.
3 marca 2012 – katastrofa kolejowa w Szczekocinach.
27 maja 2012 – katastrofa kolejowa w Ostrowie Wielkopolskim
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia
państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone
w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących
cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.