baner
baner
baner
Tubes International Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Fakty i opinie

20.12.2015

Reforma kolei cz. 5 - Rozwój transportu intermodalnego

Wiele się mówi o potrzebie wsparcia transportu intermodalnego (kontenerowego), W ramach 5 pakietu rekomendowanych reform, proponujemy działania które mogą bardzo szybko przyczynić się do poprawy efektywności transportu intermodalnego oraz zachęcić przewoźników kolejowych do inwestowania w nowoczesny tabor kolejowy, pozwalający na zwiększenie przepustowości modernizowanych linii kolejowych oraz znaczne skrócenia czasu przejazdu pociągów kontenerowych.
czytaj więcej
19.12.2015

Reforma kolei cz. 4 - PKP Polskie Linie Kolejowe jako - agencja rządowa, likwidacja PKP SA

Zapraszamy do zapoznania się z 4 pakietem rekomendowanych działań zmierzających do poprawy efektywności transportu kolejowego w Polsce tym razem w zakresie przekształcenia PKP PLK w agencję oraz likwidację PKP SA.
czytaj więcej
18.12.2015

Reforma kolei cz. 3 - Wspólny bilet kolejowy

Dziś przedstawiamy Państwu 3 filar uzdrowienia kolei czyli pakiet rekomendowanych działań zmierzających do szybkiego i nieskomplikowanego zintegrowania transportu pasażerskiego poprzez wprowadzenie wspólnego biletu, bez długotrwałego i kosztownego wywracania obecnego modelu funkcjonowania tego segmentu rynku.
czytaj więcej
17.12.2015

Reforma kolei cz. 2 - Program udrożnienia infrastruktury

Kolejny pakiet rekomendowanych zmian w obszarze transportu kolejowego – tym razem obejmujący udrożnienie i usprawnienie infrastruktury kolejowej, przetargów i inwestycji modernizacyjnych.
czytaj więcej
16.12.2015

Reforma kolei cz. 1 - Rzecznik Praw Pasażera

Kolej potrzebuje szybkich i zdecydowanych zmian. Co ciekawe wiele z tych zmian nie wymaga dużych nakładów finansowych ani odległych terminów realizacji. Można je zrealizować w ciągu jednego roku! Potrzeba jedynie dobrej woli i chęci szybkiego oddania kolei pasażerom – czyli klientom. Dziś prezentujemy pierwszy filar takich zmian dotyczący potrzeby utworzenia niezależnego podmiotu - Rzecznika Praw Pasażera.
czytaj więcej
12.11.2015

Niezbędne kierunki zmian w transporcie kolejowym w Polsce

"Niezbędne kierunki zmian w transporcie kolejowym w Polsce” to jedyna jak dotąd pogłębiona analiza wybranych obszarów transportu kolejowego w Polsce, prezentująca szczegółowe propozycje zmian jakie powinny być niezwłocznie wprowadzone w transporcie kolejowym dla jego dalszego, zdrowego rozwoju.
czytaj więcej
08.01.2015

Organizatorzy Transportu Kolejowego - brakuje fachowej wiedzy

Samorządowa kolej: dużo entuzjazmu, mało wiedzy
Każdy urząd marszałkowski zamawia inne typy pociągów pasażerskich. W efekcie liczba typów i wariantów pojazdów kolejowych, jakie wjechały na tory w ostatnich kilku latach, jest bliska liczbie wszystkich serii lokomotyw, jakie kursowały w powojennej Polsce. Za kilka lat koszty serwisowania takich pociągów mogą samorządom odbić się czkawką.
czytaj więcej
07.01.2015

Czy drakońskie ubezpieczenia zlikwidują koleje lokalne i turystyczne w Polsce?

Urząd Transportu Kolejowego opublikował projekt regulacji, która zakłada narzucenie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dla przewoźników kolejowych na sumę gwarantowaną w wysokości minimum 100 mln zł. Obecnie żaden przewoźnik w Polsce nie jest ubezpieczony na taką kwotę. Większość małych przewoźników posiada ubezpieczenia na kwoty od 0,5 do 5 mln zł, a tylko 5 firm ma ubezpieczenie powyżej 50 mln zł. 100-krotny wzrost kosztów OC zlikwiduje wszystkie drobne inicjatywy na rzecz kolei lokalnych, wąskotorowych, turystycznych i zabytkowych.
czytaj więcej
19.11.2014

Sprostowanie

Nieprawdą jest, że pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego ukrywali informacje i nie odpowiadają na pytania, w tym m.in. na wnioski o udzielenie informacji publicznej. Udostępnieniu podlegają te materiały, które nie są opatrzone klauzulą „Tajemnica przedsiębiorcy” lub materiały, których właścicielem jest Urząd Marszałkowski. Nie można udostępnić materiałów z umowy, która nie została wykonana.
czytaj więcej
13.11.2014

Co ukrywają urzędnicy na Śląsku?

Jak ustaliła redakcja Magazynu Kolejowego kolej.com.pl, urzędnicy odpowiadający za transport w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego podlegli marszałkowi Sekule ukrywają wyniki zleconych przez siebie pomiarów pasażerów w pociągach. Powód jest niezwykle prosty. Wyniki wykazały, że zamówione przez samorząd nowe kursy pociągów kursują kompletnie puste, a pociągi które kiedyś cieszyły się dużym powodzeniem wśród pasażerów zostały skasowane i nie są planowane do wznowienia.
czytaj więcej
09.10.2014

Kolejowa ustawka na Śląsku?

Analiza wymagań zawartych w przetargu KS/ZP/50/2014 organizowanym przez spółkę Koleje Śląskie na wynajem 28 elektrycznych zespołów trakcyjnych na okres 3 lat, jaki został ogłoszony na stronach przewoźnika 3 września 2014 roku jednoznacznie wskazuje na preferencje wobec jednego dostawcy – spółkę Przewozy Regionalne.
czytaj więcej
09.10.2014

Znamy winowajców brudnych pociągów!

Dotychczas w świadomości większości społeczeństwa, polityków i mediów za brudne pociągi odpowiadał jedynie przewoźnik, który w sposób niewłaściwy egzekwował od wykonawcy poziom realizacji usług utrzymania czystości w swym taborze kolejowym.

Jak się jednak okazuje sytuacja ta jest jedynie skutkiem znacznie głębszych i poważniejszych nieprawidłowości, wynikających z zaniedbań i błędów systemowych za które odpowiadają w znacznie większym stopniu zamawiający nowy i zmodernizowany tabor – głównie pracownicy Urzędów Marszałkowskich, producenci nowego i modernizowanego taboru, a także co bardzo interesujące zarządca infrastruktury, który zapomniał zupełnie o konieczności dostosowania swojej infrastruktury do nowych wymagań technicznych taboru kolejowego oraz zmian na rynku.
czytaj więcej
03.06.2013

WYKOLEJEŃCY

Województwo śląskie głównie składa się z gęstej sieci miast o intensywnej gospodarce. Ludzie mieszkają np. w Zabrzu, a pracują w Katowicach. Kolej jest łącznikiem życia i podstawą funkcjonowania gospodarki.
W czwartek 23 maja przed głównym dworcem PKP w Katowicach demonstrowali związkowcy z „Sierpnia’ 80”. Ostrzegali przed katastrofą, do której doprowadziły mocarstwowe ambicje władz województwa śląskiego.
czytaj więcej
31.05.2013

Oświadczenie Posła Piotra Chmielowskiego z dnia 24-05-2013 w sprawie nowego rozkadu jazdy Kolei Śląskich

Nie ma najmniejszej wątpliwości, że dzień l czerwca 2013 r. będzie początkiem końca Kolei Śląskich. Na ten dzień przewidziano podniesienie ceny biletów średnio o 10% i ograniczenie liczby połączeń o 1/3. Przedstawiciele firmy tłumaczą, całkowicie błędnie, myląc przyczynę ze skutkami, że bez tych zmian spółka musiałaby upaść.
czytaj więcej
31.05.2013

Oświadczenie Posła Piotra Chmielowskiego z dnia 22-05-2013 w sprawie wprowadzenia korekty rozkładu jazdy przez Koleje Śląskie

Z dniem 1 czerwca br. zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy przez Koleje Śląskie obsługujące kolejowe przewozy regionalne w województwie śląskim. Zaprezentowane zmiany oznaczają wykreślenie ok. 40% połączeń kolejowych, jakie były realizowane w dotychczasowym rozkładzie jazdy. Efektem tych zmian będzie zmniejszenie liczby połączeń Kolei Śląskich w ciągu doby do 358, w porównaniu do 450 połączeń na dobę, jakie realizowały Przewozy Regionalne.
czytaj więcej
24.05.2013

PKP PLK i Koleje Śląskie wprowadzają w błąd rozkładami jazdy

Zwracamy się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie naruszenia przez zarządcę infrastruktury PKP PLK oraz przez spółkę Koleje Śląskie wymagań dotyczących obowiązku publikacji rozkładu jazdy w terminie 21 dni przed wejściem rozkładu jazdy w życie.
czytaj więcej
23.05.2013

Czy Koleje Śląskie łamią prawo?

Czy ustawa o transporcie kolejowym dopuszcza dywagacje? Wyjaśnienie zasad publikacji rozkładów jazdy w kontekście wypowiedzi rzecznika prasowego Kolei Śląskich prezentuje Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska
czytaj więcej
19.04.2013

SILESIA RAIL – komu przeszkadzała?

Jak się dowiedzieliśmy od byłego prezesa spółki córki Silesia Rail, jej powstanie wbrew twórcom audytu w spółce Koleje Śląskie, było bardzo dobrze przemyślane i korzystne dla przewoźnika.

Niestety, jak się okazało samo istnienie i realizacja zadań była niewygodna dla wielu pracowników spółki, urzędników i firm, które utraciły lukratywne kontrakty lub obawiały się o ujawnienie nieprawidłowości jakie w swym krótkim okresie normalnego funkcjonowania ujawniła spółka.
czytaj więcej
19.04.2013

Wg "ekspertów" z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR kolejowe przewozy aglomeracyjne nie wymagają dofinansowania!!!

Na kanwie radosnej interpretacji wiedzy i zasad ekonomii kolejowej, tak szumnie eksponowanej w ostatnich tygodniach w mediach przez „ekspertów” z TOR-u, sięgnęliśmy do jednego z ciekawszych „dzieł” ich autorstwa, które naszym zdaniem mogło mieć wpływ na obecny kształt systemu transportu szynowego na Śląsku. Poza tym pokazuje jak dobry marketing i media są w stanie wykreować „ekspertów”, którzy swoich wniosków i analiz nawet nie są w stanie zweryfikować prostymi działaniami matematycznymi, rodem z pierwszych klas szkoły podstawowej.
czytaj więcej
18.04.2013

Koleje Śląskie podważają wiarygodność, rzetelność i bezstronność raportu ZDG TOR

Wiarygodność, rzetelność i bezstronność dokumentu pod nazwą „Raport z audytu finansowo-prawnego działalności dotyczącej świadczenia usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze województwa śląskiego przez Koleje Śląskie sp. z o.o. w 2012 roku”, który przedstawiała wybrana przez Samorząd Województwa Śląskiego bez przetargu prywatna spółka Zespół Doradców Gospodarczych TOR, została bezpowrotnie utracona.
czytaj więcej
« poprzednia | 1 | 2 |
Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.