baner
baner
baner
Gliwicka Fabryka Wagonów – Holding S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Fakty i opinie

20.12.2015

Reforma kolei cz. 5 - Rozwój transportu intermodalnego

Wiele się mówi o potrzebie wsparcia transportu intermodalnego (kontenerowego), W ramach 5 pakietu rekomendowanych reform, proponujemy działania które mogą bardzo szybko przyczynić się do poprawy efektywności transportu intermodalnego oraz zachęcić przewoźników kolejowych do inwestowania w nowoczesny tabor kolejowy, pozwalający na zwiększenie przepustowości modernizowanych linii kolejowych oraz znaczne skrócenia czasu przejazdu pociągów kontenerowych.
czytaj więcej
19.12.2015

Reforma kolei cz. 4 - PKP Polskie Linie Kolejowe jako - agencja rządowa, likwidacja PKP SA

Zapraszamy do zapoznania się z 4 pakietem rekomendowanych działań zmierzających do poprawy efektywności transportu kolejowego w Polsce tym razem w zakresie przekształcenia PKP PLK w agencję oraz likwidację PKP SA.
czytaj więcej
18.12.2015

Reforma kolei cz. 3 - Wspólny bilet kolejowy

Dziś przedstawiamy Państwu 3 filar uzdrowienia kolei czyli pakiet rekomendowanych działań zmierzających do szybkiego i nieskomplikowanego zintegrowania transportu pasażerskiego poprzez wprowadzenie wspólnego biletu, bez długotrwałego i kosztownego wywracania obecnego modelu funkcjonowania tego segmentu rynku.
czytaj więcej
17.12.2015

Reforma kolei cz. 2 - Program udrożnienia infrastruktury

Kolejny pakiet rekomendowanych zmian w obszarze transportu kolejowego – tym razem obejmujący udrożnienie i usprawnienie infrastruktury kolejowej, przetargów i inwestycji modernizacyjnych.
czytaj więcej
16.12.2015

Reforma kolei cz. 1 - Rzecznik Praw Pasażera

Kolej potrzebuje szybkich i zdecydowanych zmian. Co ciekawe wiele z tych zmian nie wymaga dużych nakładów finansowych ani odległych terminów realizacji. Można je zrealizować w ciągu jednego roku! Potrzeba jedynie dobrej woli i chęci szybkiego oddania kolei pasażerom – czyli klientom. Dziś prezentujemy pierwszy filar takich zmian dotyczący potrzeby utworzenia niezależnego podmiotu - Rzecznika Praw Pasażera.
czytaj więcej
12.11.2015

Niezbędne kierunki zmian w transporcie kolejowym w Polsce

"Niezbędne kierunki zmian w transporcie kolejowym w Polsce” to jedyna jak dotąd pogłębiona analiza wybranych obszarów transportu kolejowego w Polsce, prezentująca szczegółowe propozycje zmian jakie powinny być niezwłocznie wprowadzone w transporcie kolejowym dla jego dalszego, zdrowego rozwoju.
czytaj więcej
08.01.2015

Organizatorzy Transportu Kolejowego - brakuje fachowej wiedzy

Samorządowa kolej: dużo entuzjazmu, mało wiedzy
Każdy urząd marszałkowski zamawia inne typy pociągów pasażerskich. W efekcie liczba typów i wariantów pojazdów kolejowych, jakie wjechały na tory w ostatnich kilku latach, jest bliska liczbie wszystkich serii lokomotyw, jakie kursowały w powojennej Polsce. Za kilka lat koszty serwisowania takich pociągów mogą samorządom odbić się czkawką.
czytaj więcej
07.01.2015

Czy drakońskie ubezpieczenia zlikwidują koleje lokalne i turystyczne w Polsce?

Urząd Transportu Kolejowego opublikował projekt regulacji, która zakłada narzucenie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dla przewoźników kolejowych na sumę gwarantowaną w wysokości minimum 100 mln zł. Obecnie żaden przewoźnik w Polsce nie jest ubezpieczony na taką kwotę. Większość małych przewoźników posiada ubezpieczenia na kwoty od 0,5 do 5 mln zł, a tylko 5 firm ma ubezpieczenie powyżej 50 mln zł. 100-krotny wzrost kosztów OC zlikwiduje wszystkie drobne inicjatywy na rzecz kolei lokalnych, wąskotorowych, turystycznych i zabytkowych.
czytaj więcej
19.11.2014

Sprostowanie

Nieprawdą jest, że pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego ukrywali informacje i nie odpowiadają na pytania, w tym m.in. na wnioski o udzielenie informacji publicznej. Udostępnieniu podlegają te materiały, które nie są opatrzone klauzulą „Tajemnica przedsiębiorcy” lub materiały, których właścicielem jest Urząd Marszałkowski. Nie można udostępnić materiałów z umowy, która nie została wykonana.
czytaj więcej
13.11.2014

Co ukrywają urzędnicy na Śląsku?

Jak ustaliła redakcja Magazynu Kolejowego kolej.com.pl, urzędnicy odpowiadający za transport w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego podlegli marszałkowi Sekule ukrywają wyniki zleconych przez siebie pomiarów pasażerów w pociągach. Powód jest niezwykle prosty. Wyniki wykazały, że zamówione przez samorząd nowe kursy pociągów kursują kompletnie puste, a pociągi które kiedyś cieszyły się dużym powodzeniem wśród pasażerów zostały skasowane i nie są planowane do wznowienia.
czytaj więcej
09.10.2014

Kolejowa ustawka na Śląsku?

Analiza wymagań zawartych w przetargu KS/ZP/50/2014 organizowanym przez spółkę Koleje Śląskie na wynajem 28 elektrycznych zespołów trakcyjnych na okres 3 lat, jaki został ogłoszony na stronach przewoźnika 3 września 2014 roku jednoznacznie wskazuje na preferencje wobec jednego dostawcy – spółkę Przewozy Regionalne.
czytaj więcej
09.10.2014

Znamy winowajców brudnych pociągów!

Dotychczas w świadomości większości społeczeństwa, polityków i mediów za brudne pociągi odpowiadał jedynie przewoźnik, który w sposób niewłaściwy egzekwował od wykonawcy poziom realizacji usług utrzymania czystości w swym taborze kolejowym.

Jak się jednak okazuje sytuacja ta jest jedynie skutkiem znacznie głębszych i poważniejszych nieprawidłowości, wynikających z zaniedbań i błędów systemowych za które odpowiadają w znacznie większym stopniu zamawiający nowy i zmodernizowany tabor – głównie pracownicy Urzędów Marszałkowskich, producenci nowego i modernizowanego taboru, a także co bardzo interesujące zarządca infrastruktury, który zapomniał zupełnie o konieczności dostosowania swojej infrastruktury do nowych wymagań technicznych taboru kolejowego oraz zmian na rynku.
czytaj więcej
03.06.2013

WYKOLEJEŃCY

Województwo śląskie głównie składa się z gęstej sieci miast o intensywnej gospodarce. Ludzie mieszkają np. w Zabrzu, a pracują w Katowicach. Kolej jest łącznikiem życia i podstawą funkcjonowania gospodarki.
W czwartek 23 maja przed głównym dworcem PKP w Katowicach demonstrowali związkowcy z „Sierpnia’ 80”. Ostrzegali przed katastrofą, do której doprowadziły mocarstwowe ambicje władz województwa śląskiego.
czytaj więcej
31.05.2013

Oświadczenie Posła Piotra Chmielowskiego z dnia 24-05-2013 w sprawie nowego rozkadu jazdy Kolei Śląskich

Nie ma najmniejszej wątpliwości, że dzień l czerwca 2013 r. będzie początkiem końca Kolei Śląskich. Na ten dzień przewidziano podniesienie ceny biletów średnio o 10% i ograniczenie liczby połączeń o 1/3. Przedstawiciele firmy tłumaczą, całkowicie błędnie, myląc przyczynę ze skutkami, że bez tych zmian spółka musiałaby upaść.
czytaj więcej
31.05.2013

Oświadczenie Posła Piotra Chmielowskiego z dnia 22-05-2013 w sprawie wprowadzenia korekty rozkładu jazdy przez Koleje Śląskie

Z dniem 1 czerwca br. zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy przez Koleje Śląskie obsługujące kolejowe przewozy regionalne w województwie śląskim. Zaprezentowane zmiany oznaczają wykreślenie ok. 40% połączeń kolejowych, jakie były realizowane w dotychczasowym rozkładzie jazdy. Efektem tych zmian będzie zmniejszenie liczby połączeń Kolei Śląskich w ciągu doby do 358, w porównaniu do 450 połączeń na dobę, jakie realizowały Przewozy Regionalne.
czytaj więcej
24.05.2013

PKP PLK i Koleje Śląskie wprowadzają w błąd rozkładami jazdy

Zwracamy się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie naruszenia przez zarządcę infrastruktury PKP PLK oraz przez spółkę Koleje Śląskie wymagań dotyczących obowiązku publikacji rozkładu jazdy w terminie 21 dni przed wejściem rozkładu jazdy w życie.
czytaj więcej
23.05.2013

Czy Koleje Śląskie łamią prawo?

Czy ustawa o transporcie kolejowym dopuszcza dywagacje? Wyjaśnienie zasad publikacji rozkładów jazdy w kontekście wypowiedzi rzecznika prasowego Kolei Śląskich prezentuje Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska
czytaj więcej
19.04.2013

SILESIA RAIL – komu przeszkadzała?

Jak się dowiedzieliśmy od byłego prezesa spółki córki Silesia Rail, jej powstanie wbrew twórcom audytu w spółce Koleje Śląskie, było bardzo dobrze przemyślane i korzystne dla przewoźnika.

Niestety, jak się okazało samo istnienie i realizacja zadań była niewygodna dla wielu pracowników spółki, urzędników i firm, które utraciły lukratywne kontrakty lub obawiały się o ujawnienie nieprawidłowości jakie w swym krótkim okresie normalnego funkcjonowania ujawniła spółka.
czytaj więcej
19.04.2013

Wg "ekspertów" z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR kolejowe przewozy aglomeracyjne nie wymagają dofinansowania!!!

Na kanwie radosnej interpretacji wiedzy i zasad ekonomii kolejowej, tak szumnie eksponowanej w ostatnich tygodniach w mediach przez „ekspertów” z TOR-u, sięgnęliśmy do jednego z ciekawszych „dzieł” ich autorstwa, które naszym zdaniem mogło mieć wpływ na obecny kształt systemu transportu szynowego na Śląsku. Poza tym pokazuje jak dobry marketing i media są w stanie wykreować „ekspertów”, którzy swoich wniosków i analiz nawet nie są w stanie zweryfikować prostymi działaniami matematycznymi, rodem z pierwszych klas szkoły podstawowej.
czytaj więcej
18.04.2013

Koleje Śląskie podważają wiarygodność, rzetelność i bezstronność raportu ZDG TOR

Wiarygodność, rzetelność i bezstronność dokumentu pod nazwą „Raport z audytu finansowo-prawnego działalności dotyczącej świadczenia usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze województwa śląskiego przez Koleje Śląskie sp. z o.o. w 2012 roku”, który przedstawiała wybrana przez Samorząd Województwa Śląskiego bez przetargu prywatna spółka Zespół Doradców Gospodarczych TOR, została bezpowrotnie utracona.
czytaj więcej
« poprzednia | 1 | 2 |
Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 16-08-2017 
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.