baner
baner
baner
Zakład Metalowy ORTYL Sp. z o.o. S.K.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

100 pociągów w jeden dzień

Takim wynikiem może pochwalić się spółka LOTOS Kolej, która w tym roku zamierza przewieźć  ponad 7  milionów ton produktów.

W ubiegłym roku kolejowa spółka LOTOSU, która przewiozła w sumie 6 mln ton towarów, uruchamiała średnio 80 pociągów dobowo.

– Dziś wysyłamy w Polskę i Europę sto pociągów dziennie – 95 w relacji krajowej oraz 5 w relacji międzynarodowej – głównie do Niemiec, Holandii, Czech czy Rumunii, ale zdarzają się też kursy do Szwajcarii czy Turcji – wymienia Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej.   

Jednak, by móc realizować tak dużą ilość przewozów na czas LOTOS Kolej musi stale modernizować swój tabor kolejowy i myśleć o nowych zakupach. 

– Jesteśmy świeżo po podpisaniu umowy leasingu kolejnych 4 lokomotyw spalinowych typu TRAXX F140 DE, które dostarczy nam firma Bombardier Transportation GmbH – dodaje Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych LOTOS Kolej.

Zawarte porozumienie stanowiło dodatkową opcją w podpisanej w październiku ubr. umowie na dostawę 6 lokomotyw spalinowych TRAXX F140 DE.

– Postanowiliśmy z niej skorzystać a ponadto przyspieszyliśmy o całe dwa miesiące czas dostawy wszystkich 10 lokomotyw. Oznacza to, że będziemy mogli wykorzystać je już od początku czerwca przyszłego roku – kończy prezes Gruca.  

LOTOS Kolej dysponuje 7 nowoczesnymi lokomotywami elektrycznymi typu Bombardier TRAXX F140 MS, nabytymi w ramach umowy leasingowej z Railpool GmbH. Do przejęcia w najbliższym czasie pozostały jeszcze dwie maszyny tego typu. Dodatkowo od 2009 r. spółka eksploatuje jedną lokomotywę spalinową Maximę 40CC Voith Turbo, w ramach prowadzonego procesu homologacji.

LOTOS Kolej rozważa też możliwość rozpoczęcia próbnej eksploatacji pierwszej nowoczesnej, 6-osiowej lokomotywy elektrycznej E6ACT Dragon, wyprodukowanej przez ZNLE Gliwice.

Do końca tego roku spółka planuje sprzedaż wszystkich, własnych lokomotyw spalinowych starego typu serii ST43, które znalazły już nabywców zagranicznych. Natomiast z końcem 2011 r. LOTOS Kolej planuje eksploatować w sumie ok. 20-25 nowoczesnych lokomotyw, głównie platformy TRAXX.


Autor: (źródło: LOTOS, 12.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.