baner
baner
baner
Stadler Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

150 nowych lokomotyw GE TRANSPORTATION

Firma GE Transportation poinformowała, że dostarczy 100 lokomotyw firmie Transnet Limited w Republice Południowej Afryki. Brazylijska firma Cosan złożyła zamówienie na kolejne 50 lokomotyw.

Firma GE Transportation poinformowała o przyjęciu dwóch dużych zamówień na nowe lokomotywy. GE South African Technologies (GESAT), filia GE Transportation w RPA, poinformowała o podpisaniu z firmą Transnet Limited kontraktu dotyczącego dostarczenia 100 lokomotyw dla kolei Transnet Freight Rail (TFR). GE Transportation poinformowała również o podpisaniu z brazylijską firmą Cosan umowy przewidującej dostawę 50 nowych lokomotyw towarowych AC44i poczynając od 2010 r., za pośrednictwem firmy Rumo, która jest filią firmy Cosan zajmującą się operacjami logistycznymi.

TFR to południowoafrykańskie przedsiębiorstwo państwowe specjalizujące się w kolejowych przewozach towarowych. Transnet Limited jest jego firmą macierzystą. Dziesięć lokomotyw zostanie wyprodukowanych w Erie i Grove City w USA, a 90 zostanie zmontowanych w zakładzie Transnet Rail Engineering w RPA z elementów dostarczonych przez GE Transportation.

Cosan to jedna z największych firm specjalizujących się w uprawie i przetwórstwie trzciny cukrowej oraz jeden z największych światowych producentów alkoholu etylowego i cukru. Cosan będzie wykorzystywać nowe lokomotywy do transportu cukru ze swoich zakładów przetwórczych do portu infrastrukturą kolejową swojego partnera, America Latina Logistica (ALL).

GE Transportation dla TFR – szczegóły zamówienia:

- Cieszy nas, że lokując produkcję lokomotyw w RPA przyczyniamy się do rozwoju gospodarczego i wzrostu możliwości wytwórczych tego kraju. Chcielibyśmy, aby firma Transnet miała udział naszych globalnych sukcesach, co pozwoliłoby nam rozwinąć wspólną działalność w tym regionie. - powiedział Lorenzo Simonelli, prezes i dyrektor generalny GE Transportation. - GE ma duże doświadczenie w lokowaniu montażu lokomotyw, co jest widoczne w niektórych największych krajach o rozwijającej się gospodarce, takich jak Chiny, Brazylia i Kazachstan. Każdy z naszych zakładów produkcyjnych na świecie może być dostosowany do specyficznych wymagań i możliwości danego klienta i kraju. W bliskiej współpracy z Transnet Rail Engineering opracowaliśmy kompleksowy plan lokalizacji, który uwzględnia miejscowe możliwości i przewiduje przekazanie w niezbędnym zakresie zaawansowanej wiedzy i technologii.

GE Transportation dostarczy TFR lokomotywy GE C30ACi. Model GE C30ACi, pierwsza lokomotywa spalinowo-elektryczna AC wprowadzana w regionie Afryki Subsaharyjskiej, będzie miała silnik o mocy 3300 KM z elektronicznym wtryskiem paliwa, który automatycznie dozuje dokładną ilość paliwa zapewniającą optymalną sprawność silnika. Lokomotywy te będą także wyposażone w unikatową technologię napędu AC oraz dynamiczny system hamownia. Wprowadzenie do eksploatacji tych lokomotyw, które będą używane do transportu towarów i węgla, obniży koszty użytkowania, zmniejszy zużycie paliwa i ograniczy emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Pierwsze lokomotywy i komplety części mają być dostarczone na początku 2011 r. Montaż lokomotyw w RPA z części dostarczanych z Erie i z silnikami z Grove City powinien rozpocząć się pod koniec 2010 r.

GE Transportation dla Cosan – szczegóły zamówienia:

- GE z zadowoleniem wita firmę Cosan jako swojego najnowszego klienta w Ameryce Południowej. Zamówienie to potwierdza słuszność inwestowania GE w najnowocześniejsze technologie lokomotyw spalinowo-elektrycznych AC dużej mocy oraz ich przydatność. - powiedział Lorenzo Simonelli, prezes i dyrektor generalny GE Transportation.

Lokomotywy AC44i są napędzane silnikami wysokoprężnymi dostarczanymi przez zakład produkcyjny GE Transportation w Grove City w stanie Pensylwania, USA. AC44i są wyposażone w unikatowy, zmiennoprądowy system kontroli trakcji na poszczególnych osiach, który umożliwia modelowi AC44i ciągnięcie cięższych ładunków dzięki znacznemu zredukowaniu poślizgu przy ruszaniu, czy na wzniesieniach i na torowiskach w gorszym stanie technicznym. Lokomotywy AC44i są także wyposażone w system hamowania dynamicznego oraz hamulce powietrzne.

- Lokomotywy AC44i będą produkowane przez GE Transportation South America, filię GE Transportation zlokalizowaną w Contagem w Brazylii. Ich dostawy mają się rozpocząć w 2010 r. - powiedział Guilherme Segalla de Mello, prezes i dyrektor generalny GE Transportation w Ameryce Łacińskiej. - GE Transportation South America produkuje lokomotywy spalinowo-elektryczne w Brazylii od 1967 r. Są wśród nich takie modele, jak AC44, Dash 9 i C Series. Zakład wyprodukował już przeszło 1000 lokomotyw, które pracują w ponad 15 krajach w różnych częściach świata.

Globalizacja i handel międzynarodowy

Aktualnie w eksploatacji jest około 17 000 lokomotyw GE w ponad 50 krajach na całym świecie. Sukcesy GE Transportation stanowią ważn przypomnienie, że wolny handel i otwarte rynki światowe umacniają firmy i zwiększają możliwości zatrudnienia w Ameryce Północnej i w innych regionach.


Autor: (źródło: GE Transportation, 11.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.