baner
baner
baner
CSI Sp.j.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

2010 pracowitym rokiem dla warszawskiego ZTM-u

Rozpoczęcie budowy II i modernizacja I linii metra, rozbudowa systemu Parkuj i Jedź, modernizacja pętli autobusowych – mijający rok był dla Zarządu Transportu Miejskiego bardzo intensywny w sferze inwestycyjnej.

Najważniejszą inwestycją 2010 r. była budowa II linii metra. Wykonawca, włosko-turecko-polskie konsorcjum, rozpoczął prace przy budowie szybów startowych dla tarcz TBM przy rondzie Daszyńskiego i na Powiślu. Rozpoczęła się także wielka akcja informacyjna związana z inwestycją. Uruchomiona została specjalna strona internetowa, a dla mieszkańców Woli i Powiśla zorganizowano spotkania, na których mogli zasięgnąć wszelkich informacji o budowie centralnego odcinka.

Na I linii metra przeprowadzonych zostało wiele prac modernizacyjnych. Unowocześniono oświetlenie na stacjach: Wilanowska i Wierzbno. Na stacji Plac Wilsona zmodernizowano urządzenia diagnostyki Systemu Zdalnego Sterowania i Kontroli Dyspozytorskiej. W toku jest rozbudowa Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach, przygotowywanej do obsługi pociągów kursujących również na II linii.

Trwają prace polegające na zwiększeniu dostępności I linii metra dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Przygotowano studium wykonalności tej inwestycji. W mijającym roku przeprowadzono inwentaryzację wszystkich stacji pod kątem potrzeb osób niepełnosprawnych. Opracowano koncepcję rozwiązań architektonicznych i elementów dotykowych. Koncepcja ta została uzgodniona z organizacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych oraz jednostkami miejskimi. Przeprowadzono konsultacje społeczne dotyczące proponowanych rozwiązań oraz analizę prawną możliwości ich wprowadzenia.

Wybudowane zostało przejście podziemne łączące perony Dworca Gdańskiego ze stacją metra. Trwają odbiory techniczne. Zanim z tunelu będą mogli korzystać piesi, niezbędne będzie jeszcze uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Wybudowano także drogę pożarową wzdłuż torów kolejowych przy stacji kolejowej.

W 2010 r. rozpoczęła się budowa dwóch kolejnych parkingów systemu P+R – Ursus-Niedźwiadek (przy pętli autobusowej, obok planowanego przystanku SKM) oraz Wawer SKM (również przy przystanku kolejowym). Kontynuowano prace przy projektowaniu postoju w Rembertowie oraz budowie parkingu przy al. Krakowskiej, przy pętli autobusowo-tramwajowej Okęcie.

W mijającym roku na zlecenie ZTM wyremontowano cztery pętle autobusowe: Plac Hallera, Bródno-Podgrodzie, Kępa Zawadowska i Błota. Wymienione zostały m.in. nawierzchnie jezdni i peronów. Odnowione zostały również szklane zadaszenia peronów na pętli przy Dworcu Centralnym.

W bieżącym roku prowadzone były również prace przygotowawcze do dwóch ważnych inwestycji komunikacyjnych: budowy tramwaju na Tarchomin oraz budowy pętli przy Dworcu Wschodnim (od strony ul. Lubelskiej). Nowa linia tramwajowa na prawym brzegu Wisły ma już decyzję środowiskową. Trwają prace projektowe i uzgadnianie planowanych rozwiązań z jednostkami miejskimi. W ramach akcji informacyjnej odbywały się regularne spotkania z mieszkańcami Białołęki.

Dla nowej pętli przy Dworcu Wschodnim uzyskano decyzję środowiskową i lokalizacyjną. Opracowana została też koncepcja przestrzenna i docelowa organizacja ruchu. ZTM ogłosił przetarg na projekt pętli. Do końca roku powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 13.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.