baner
baner
baner
Strunobet-Migacz Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

25. rocznica uruchomienia zajezdni przy ul. Telefonicznej w Łodzi

MPK-Łódź i Klub Miłośników Starych Tramwajów zapraszają na obchody 25. rocznicy uruchomienia zajezdni przy ul. Telefonicznej, które odbędą się 19 marca 2011 roku (sobota).

Na obchody jubileuszu składać się będą zwiedzanie obiektu i przejazd składem 805Na (wagony w dawnych barwach). Zbiórka na ul. Telefonicznej przy wjeździe na zajezdnię.

Ramowy plan imprezy:

  • 9:00 zwiedzanie zajezdni
  • 9:45 odjazd i przejazd na trasie:


ZAJ TELEFONICZNA - Telefoniczna - STOKI - Telefoniczna, Pomorska, Plac Wolności, Legionów, Cmentarna, Srebrzyńska - KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Gdańska, Kopernika, Bandurskiego, Wyszyńskiego - WYSZYŃSKIEGO - Wyszyńskiego - BRATYSŁAWSKA - Bandurskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, Plac Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego, Kilińskiego, Przybyszewskiego - LODOWA - Przybyszewskiego, Śmigłego Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska - ZAJEZDNIA TELEFONICZNA


Wstęp wolny.

Osoba do kontaktu na terenie zajezdni - Bartosz Stępień tel. 606 885 080

Telefoniczna - najmłodsza zajezdnia w Polsce

Obiekt przy Telefonicznej otwarto dokładnie 15 marca 1986 roku. Po raz pierwszy nie było konieczności adaptacji przedwojennych budynków dla potrzeb nowoczesnej floty tramwajowej. W halach wybudowano estakady torowe pozwalające na bardzo wygodne przeglądy wozów, a tam, gdzie ich nie zastosowano, pracę ułatwiały specjalne podesty i wyjmowane kraty podłogowe. Dzięki dużej przestrzeni pomiędzy torami w halach manewry wózkiem widłowym nie sprawiają najmniejszego problemu.

Palma pierwszeństwa pod względem nowoczesności nie zwalnia od dokonywania dalszych usprawnień, toteż w związku z zakupem nowych wagonów PESA rozpoczęto szeroko zakrojoną modernizację istniejącej infrastruktury torowej i bazy postojowej zajezdni, w tym wymianę zwrotnic, łuków i nawierzchni międzytorza. Ponadto nastąpiła rozbudowa bazy postojowej i związana z tym przebudowa węzła wyjazdowego z terenu zajezdni, tj. budowa 3 torów postojowych oraz 1 toru wyjazdowego wraz z siecią trakcyjna o łącznej długości około 800 m. Zakupiono nowoczesną myjnię do mycia wagonów tramwajowych, sterowaną automatycznie, z zamkniętym obiegiem wody. Hale zyskały więcej pomostów przeglądowych - tzw. „balkonów”, zainstalowano instalacji centralnego odkurzania na torach przeglądowych oraz zamontowano urządzenia do automatycznego uzupełniania piasku.



Autor: (źródło: MPK-Łódź, 17.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.