baner
baner
baner
ARROW ELECTRONICS POLAND

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

25. rocznica uruchomienia zajezdni przy ul. Telefonicznej w Łodzi

MPK-Łódź i Klub Miłośników Starych Tramwajów zapraszają na obchody 25. rocznicy uruchomienia zajezdni przy ul. Telefonicznej, które odbędą się 19 marca 2011 roku (sobota).

Na obchody jubileuszu składać się będą zwiedzanie obiektu i przejazd składem 805Na (wagony w dawnych barwach). Zbiórka na ul. Telefonicznej przy wjeździe na zajezdnię.

Ramowy plan imprezy:

  • 9:00 zwiedzanie zajezdni
  • 9:45 odjazd i przejazd na trasie:


ZAJ TELEFONICZNA - Telefoniczna - STOKI - Telefoniczna, Pomorska, Plac Wolności, Legionów, Cmentarna, Srebrzyńska - KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Gdańska, Kopernika, Bandurskiego, Wyszyńskiego - WYSZYŃSKIEGO - Wyszyńskiego - BRATYSŁAWSKA - Bandurskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, Plac Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego, Kilińskiego, Przybyszewskiego - LODOWA - Przybyszewskiego, Śmigłego Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska - ZAJEZDNIA TELEFONICZNA


Wstęp wolny.

Osoba do kontaktu na terenie zajezdni - Bartosz Stępień tel. 606 885 080

Telefoniczna - najmłodsza zajezdnia w Polsce

Obiekt przy Telefonicznej otwarto dokładnie 15 marca 1986 roku. Po raz pierwszy nie było konieczności adaptacji przedwojennych budynków dla potrzeb nowoczesnej floty tramwajowej. W halach wybudowano estakady torowe pozwalające na bardzo wygodne przeglądy wozów, a tam, gdzie ich nie zastosowano, pracę ułatwiały specjalne podesty i wyjmowane kraty podłogowe. Dzięki dużej przestrzeni pomiędzy torami w halach manewry wózkiem widłowym nie sprawiają najmniejszego problemu.

Palma pierwszeństwa pod względem nowoczesności nie zwalnia od dokonywania dalszych usprawnień, toteż w związku z zakupem nowych wagonów PESA rozpoczęto szeroko zakrojoną modernizację istniejącej infrastruktury torowej i bazy postojowej zajezdni, w tym wymianę zwrotnic, łuków i nawierzchni międzytorza. Ponadto nastąpiła rozbudowa bazy postojowej i związana z tym przebudowa węzła wyjazdowego z terenu zajezdni, tj. budowa 3 torów postojowych oraz 1 toru wyjazdowego wraz z siecią trakcyjna o łącznej długości około 800 m. Zakupiono nowoczesną myjnię do mycia wagonów tramwajowych, sterowaną automatycznie, z zamkniętym obiegiem wody. Hale zyskały więcej pomostów przeglądowych - tzw. „balkonów”, zainstalowano instalacji centralnego odkurzania na torach przeglądowych oraz zamontowano urządzenia do automatycznego uzupełniania piasku.



Autor: (źródło: MPK-Łódź, 17.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.