baner
baner
baner
Stadler Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

470 mln zł na komunikację w Krakowie

MPK w Krakowie otrzymało już promesy kredytowe z kilku banków, pozwalające na kontynuację projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej". Drugi etap tej unijnej inwestycji ma kosztować 470 mln zł brutto.

W poniedziałek Wiceprezes MPK Zbigniew Palenica powiedział, że program zakłada wybudowanie linii tramwajowej od ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do ul. Lipskiej wraz z budową ulicy Kuklińskiego. Zmodernizowane i przebudowane ma być także torowisko na ul. Długiej oraz zakupione 24 niskopodłogowe tramwaje. Połowa kosztów projektu pochodzić ma z unijnego programu. Pozostałe środki ma zapewnić kredyt, który zaciągnie przewoźnik.

- Posiadamy już promesy kredytowe z kilku banków, m.in. z EBOR-u oraz Pekao SA i PKO BP, które udzielą nam pożyczki w wysokości ok. 200 mln zł - mówi Palenica, który dodaje, że w czerwcu powinny zostać ogłoszone postępowania przetargowe na realizację wszystkich zadań. Prace budowlane mają się rozpocząć zaraz po rozstrzygnięciu przetargów.

Modernizacja ul. Długiej ma się zakończyć, wg planu, pod koniec wakacji 2010 roku. Nowa linia budowana byłaby przez dwa lata, od 2010 do 2011 roku w dwóch etapach. Pierwszy zakłada powstanie torowiska od ronda Grzegórzeckiego do ul. Nowohuckiej, po którym już w 2010 roku jeździłyby dwukierunkowe tramwaje.

Niskopodłogowe wagony długie na 32 metry, wyposażone w klimatyzację pojawią się jednak dopiero w 2011 roku. Ostatni z nich, 24 wagon, powinien dotrzeć do Krakowa w 2012 roku.

Pierwszy największy unijny projekt w Polsce związany z transportem publicznym zakończył się w maju 2008 roku w Krakowie. W ramach jego realizacji Krakowskie MPK zmodernizowało ulice Lubicz i Rakowicką, przebudowało torowisko z pętli Kamiennej do Krowodrzy Górki oraz zakupiło 24 niskopodłogowe tramwaje. Inwestycja pochłonęła ok. 270 mln zł brutto, z czego połowa środków pochodziła z funduszy unijnych.


Autor: (źródło: PAP, 18.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.