baner
baner
baner
ZAKŁAD USŁUG TABOROWYCH „REMTRAK” Spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

50 tysięcy pasażerów dziennie bez pociągu

Korzystających każdego dnia z usług Przewozów Regionalnych 50 tysięcy pasażerów może zostać pozbawionych możliwości dotarcia koleją do pracy i szkół po decyzji PKP Polskie Linie Kolejowe. Tak wynika z planów zarządcy infrastruktury zmierzających do znacznego ograniczenia ruchu pasażerskiego w Polsce.

Komunikat Przewozów Regionalnych

Przewozy Regionalne wyrażają zrozumienie dla troski zarządcy infrastruktury o zapewnienie ciągłości funkcjonowania tej firmy. Niemniej jednak, szokująca jest wielkość żądanego ograniczenia – 20% pracy eksploatacyjnej. Tak wysoki poziom ograniczenia nie znajduje podstaw ani w umowie między kontrahentami, ani w Regulaminie przydzielania tras pociągów.

Analizując zaistniałą sytuację, wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom zarządcy infrastruktury, przedstawiając naszą propozycję zmian w rozkładzie jazdy. Dotyczyła ona pociągów o najmniejszej frekwencji, a co za tym idzie korekta byłaby najmniej odczuwalna przez pasażerów, natomiast pozawalałaby na poważne zmniejszenie kosztów. W odpowiedzi otrzymaliśmy decyzję o ograniczeniu kursowania najbardziej popularnych pociągów PR.

Postępowanie PKP PLK budzi również wątpliwości z finansowego punktu widzenia – ograniczenie oferty przewoźnika nie spowoduje znaczących oszczędności u zarządcy infrastruktury, szczególnie kosztów stałych. Oznacza również mniejsze wpływy z tytułu opłat przewoźnika za korzystanie z torów.  Z naszych szacunków wynika, że PR mogą tracić w ten sposób 600 tys. zł dziennie z tytułu przychodów za przejazdy, co dodatkowo skomplikuje trudną sytuację finansową spółki i pogorszy jej możliwości płatnicze.

Na uregulowanie zadłużenia wynikającego z aktualnej umowy o korzystanie z infrastruktury kolejowej przeznaczamy wszystkie możliwe środki pieniężne. W ostatnim czasie na konto PKP PLK wpłynęły trzy transze płatności. O zbilansowaniu należności będzie można mówić wtedy, gdy otrzymamy zaległe wpłaty m.in. z Ministerstwa Infrastruktury.

Chcemy zapewnić naszych pasażerów, że uczynimy wszystko, aby ewentualne zmiany rozkładu jazdy dotyczyły jak najmniejszej liczby pociągów Przewozów Regionalnych.


Autor: (źródło: Przewozy Regionalne, 23.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.