baner
baner
baner
SOLARIS Bus & Coach S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

65 mln zł na przywrócenie kolejowych połączeń Łodzi z Łowiczem

23 września w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi podpisano umowę na modernizację 47-kilometrowego odcinka linii kolejowej od Zgierza do Bednar. Szacowana na 65 mln zł inwestycja umożliwi wznowienie przewozów pasażerskich na trasie Łódź - Łowicz.

Odcinek Zgierz - Bednary jest częścią linii kolejowej nr 15 łączącej (w Bednarach) linię nr 3 Warszawa Zachodnia - Kunowice z linią nr 25 Łódź Kaliska - Dębica. Pomiędzy Bednarami i Łodzią Kaliską na modernizowanej trasie jest 15 stacji i przystanków kolejowych: Łowicz, Grudze, Domaniewice, Kamień Łowicki, Głowno, Bratoszewice, Stryków, Swędów, Glinnik, Smardzew, Zgierz i Łódź Żabieniec.

"Po zakończeniu prac linia będzie spełniać warunki do wznowienia ruchu pasażerskiego, a wielu mieszkańców regionu zyska szybki i pewny środek transportu. Połączenie kolejowe z Łodzią odzyska m.in. Łowicz, co przyczyni się z pewnością do aktywizacji inwestycyjnej miejscowych terenów i większego komfortu podróżowania mieszkańców tego miasta, którzy w tej chwili mają lepsze połączenie kolejowe z Warszawą niż ze stolicą swojego województwa" - powiedział marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak.

Prace modernizacyjne, które wykona wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, mają się zakończyć do 31 sierpnia 2011 r. Do tego czasu na 47-kilometrowym odcinku ze Zgierza do Bednar nastąpi: wymiana nawierzchni kolejowej (tory, podkłady) i 12 rozjazdów oraz modernizacja 43 przejazdów kolejowych.

Pociągi pasażerskie z trasy Łódź - Łowicz zniknęły w 2007 roku. Główną przyczyną likwidacji tych połączeń był fatalny stan torów, który umożliwiał jazdę z maksymalną prędkością 30 km/h. Na pokonanie trasy z Łodzi do Łowicza pociągi potrzebowały ponad dwóch godzin.

Po zakończeniu prac pociągi na zmodernizowanej trasie będą mogły jeździć z prędkością do 90 km/h, a czas przejazdu z Łodzi do Łowicza będzie wynosił niespełna godzinę.

Inwestycja, której kolejnym etapem będzie budowa łącznika z Łodzi Kaliskiej do Portu Lotniczego im. W. Reymonta w Łodzi, jest współfinansowana z pieniędzy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.


Autor: (źródło: PAP, 23.09.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.