baner
baner
baner
SMiOC FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

65 mln zł na przywrócenie kolejowych połączeń Łodzi z Łowiczem

23 września w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi podpisano umowę na modernizację 47-kilometrowego odcinka linii kolejowej od Zgierza do Bednar. Szacowana na 65 mln zł inwestycja umożliwi wznowienie przewozów pasażerskich na trasie Łódź - Łowicz.

Odcinek Zgierz - Bednary jest częścią linii kolejowej nr 15 łączącej (w Bednarach) linię nr 3 Warszawa Zachodnia - Kunowice z linią nr 25 Łódź Kaliska - Dębica. Pomiędzy Bednarami i Łodzią Kaliską na modernizowanej trasie jest 15 stacji i przystanków kolejowych: Łowicz, Grudze, Domaniewice, Kamień Łowicki, Głowno, Bratoszewice, Stryków, Swędów, Glinnik, Smardzew, Zgierz i Łódź Żabieniec.

"Po zakończeniu prac linia będzie spełniać warunki do wznowienia ruchu pasażerskiego, a wielu mieszkańców regionu zyska szybki i pewny środek transportu. Połączenie kolejowe z Łodzią odzyska m.in. Łowicz, co przyczyni się z pewnością do aktywizacji inwestycyjnej miejscowych terenów i większego komfortu podróżowania mieszkańców tego miasta, którzy w tej chwili mają lepsze połączenie kolejowe z Warszawą niż ze stolicą swojego województwa" - powiedział marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak.

Prace modernizacyjne, które wykona wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, mają się zakończyć do 31 sierpnia 2011 r. Do tego czasu na 47-kilometrowym odcinku ze Zgierza do Bednar nastąpi: wymiana nawierzchni kolejowej (tory, podkłady) i 12 rozjazdów oraz modernizacja 43 przejazdów kolejowych.

Pociągi pasażerskie z trasy Łódź - Łowicz zniknęły w 2007 roku. Główną przyczyną likwidacji tych połączeń był fatalny stan torów, który umożliwiał jazdę z maksymalną prędkością 30 km/h. Na pokonanie trasy z Łodzi do Łowicza pociągi potrzebowały ponad dwóch godzin.

Po zakończeniu prac pociągi na zmodernizowanej trasie będą mogły jeździć z prędkością do 90 km/h, a czas przejazdu z Łodzi do Łowicza będzie wynosił niespełna godzinę.

Inwestycja, której kolejnym etapem będzie budowa łącznika z Łodzi Kaliskiej do Portu Lotniczego im. W. Reymonta w Łodzi, jest współfinansowana z pieniędzy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.


Autor: (źródło: PAP, 23.09.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.