baner
baner
baner
Fabryka Taśm Transporterowych Wolbrom S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

78 milionów na sygnalizację na odcinku Zabrze - Katowice - Kraków

Podpisano kolejną umowę na modernizację linii kolejowej E 30 Zabrze - Katowice - Kraków na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa - Trzebinia - Kraków Główny Towarowy.

17 grudnia 2010r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach modernizacji linii kolejowej E 30 w zakresie sygnalizacji dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia i LCS Kraków Mydlniki. Jest to już druga z czterech umów, po podpisanej 30 listopada br. umowie na modernizacji linii kolejowej E 30 na odcinkach: Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa oraz Jaworzno Szczakowa - Trzebinia, jakie zostaną podpisane w ramach projektu obejmującego odcinek Zabrze - Katowice - Kraków, którego modernizacja rozpocznie się w przyszłym roku.

Zakres robót budowlanych powyższej umowy obejmie między innymi:

  • roboty sygnalizacyjne na długości 58,6 km linii kolejowej;
  • budowę trzech lokalnych centrów sterowania ruchem kolejowym: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki – realizujących nastawianie z odległości komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) i blokady liniowej;
  • modernizację 7 stacji/posterunków odgałęźnych – zabudowa stacyjnych komputerowych urządzeń srk;
  • modernizację 9 szlaków kolejowych – zabudowa urządzeń samoczynnej komputerowej blokady liniowej;
  • likwidację 23 przejazdów kolejowych i 3 przejść w poziomie szyn;
  • modernizację dwóch oraz zmianę kategorii na wyższą sześciu przejazdów kolejowych – wyposażenie w nowoczesne urządzenia przejazdowe takie jak: samoczynna sygnalizacja przejazdowa – SSP wraz z urządzeniami TVU do obserwacji przejazdu;
  • budowę nowoczesnego systemu łączności kolejowej – przewodowej oraz urządzeń radiołączności;
  • budowę centrów monitoringu;
  • budowę nowoczesnego systemu informacji podróżnych na stacjach i przystankach osobowych;
  • budowę 2 kompletów urządzeń UOZ-1, tzw. „odpłaszaczy” zwierząt w sąsiedztwie dużych kompleksów leśnych.

Wartość umowy wynosi 78 617 000,00 PLN netto (95 912 740,00 PLN brutto), a wykonawcą prac będzie Konsorcjum firm:

  • THALES Rail Signalling Solutions Sp. z o.o. Poznań,
  • THALES Rail Signalling Solutions GmbH Niemcy,

Projekt POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice - Kraków” polega na modernizacji linii kolejowej E 30 w zakresie robót sygnalizacyjnych: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia i LCS Kraków Mydlniki (linie kolejowe nr 134 - 6,9 km i nr 133 - 51,8 km) oraz w zakresie robót zasadniczych na odcinku Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 - 6,9 km i nr 133 - 51,4 km). Termin realizacji robót budowlanych planowany jest w okresie grudzień 2011 r. - czerwiec 2014 r.

Projekt będzie realizowany w systemie „projektuj i buduj” w ramach czterech postępowań przetargowych dla następujących odcinków:

  • Przetarg nr 1: Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134); Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133),
  • Przetarg nr 2: Modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 3: Modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 4: Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (6,9 km linii nr 134) oraz (51,8 km linii nr 133).

Oprócz powyższych 4 przetargów na realizację robót budowlanych, projekt obejmuje kontrakty na:

  • nadzór nad robotami budowlanymi, w dniu 03.11.2010 r. otwarto oferty i obecnie trwa praca komisji przetargowej;
  • wykonanie budowy i przebudowy sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej przez PKP Energetyka S.A.

Celem modernizacji jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w latach 2007-2013.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 17.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.