baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

8 ofert w przetargu na modernizację odcinka Tarnów – Dębica

4 sierpnia 2010 r. w Centrum Realizacji Inwestycji PLK S.A. otwarto oferty, złożone w przetargu na modernizację linii E 30 Kraków – Medyka – granica państwa, na odcinku Tarnów - Dębica.

Przedmiotem przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku, jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa, na odcinku liczącym 31,3 km.

Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem firm:

Oferta nr 1:

  • Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Wrocław

na kwotę 563 839 200,00 PLN netto; 687 883 824,00 PLN brutto

Oferta nr 2:

  • OHL ŹS, a.s. (lider), Republika Czeska
  • ZUE S.A., Kraków

na kwotę 559 719 706,96 PLN netto; 682 858 042,49 PLN brutto

Oferta nr 3:

  • Skanska a.s., Republika Czeska
  • Skanska S.A., Warszawa
  • EXBUD Skanska S.A. Kielce

na kwotę 577 906 527,89 PLN netto; 705 045 964,03 PLN brutto

Oferta nr 4:

  • FEROCO S.A. (lider), Poznań
  • Torpol Sp. z o.o., Poznań
  • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o. o.

na kwotę 538 197 266,66 PLN netto; 656 600 665,33 PLN brutto

Oferta nr 5:

  • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (lider), Warszawa
  • PKP Energetyka S.A., Warszawa
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o. o., Gdańsk

na kwotę 338 000 000,00 PLN netto; 412 360 000,76 PLN brutto

Oferta nr 6:

  • LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG, Niemcy
  • LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG (spółka komandytowa) Oddział w Polsce, Wrocław (lider)
  • TCHAS POLSKA SP. Z O.O., Warszawa
  • ABM Solid S.A., TarnówHENTSCHKE BAU GmbH, Niemcy
  • HENTSCHKE BAU GmbH (Sp. z o. o) Oddział w Polsce, Wrocław

na kwotę 634 972 540,10 PLN netto; 774 666 498,92 PLN brutto

Oferta nr 7:

  • STRABAG Sp. z. o.o. (lider), Pruszków
  • STRABAG Rail GmbH, Niemcy
  • TRAKCE a. s, Republika Czeska
  • TRAKCE –TOR Sp. z o.o., Cieszyn
  • P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o., Kielce

na kwotę 588 858 973,47 PLN netto; 718 407 447,63 PLN brutto

Oferta nr 8:

  • BUDIMEX S.A., Warszawa

na kwotę 567 249 660,92 PLN netto; 692 044 586,32 PLN brutto

Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie ofert pod kątem zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę netto 759 523 960,00 PLN (brutto 926 619 231,20 PLN).

Termin realizacji zamówienia wynosi 48 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III”. Przetarg 2.1., w zakresie następujących branż:

  • układ torowy i odwodnienie torów,
  • obiekty inżynieryjne,
  • obiekty kubaturowe, perony, mała architektura i sieci sanitarne,
  • skrzyżowania z drogami w poziomie szyn i drogi dojazdowe,
  • urządzenia sterowania ruchem i diagnostyki,
  • sieci i urządzenia teletechniczne,
  • sieć trakcyjna,
  • sieci i urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej

Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka – granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina).

Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).

Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.

Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 06.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.