baner
baner
baner
Instytut Elektrotechniki

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

832,26 torokilometrów sieci trakcyjnej

Jak informuje PKP Energetyka, pracownicy spółki od 9 do 15 stycznia usuwali lód z sieci trakcyjnej, naprawiali przepalone przewody jezdne oraz usuwali powalone na tory drzewa.

Podsumowując akcję PKP Energetyka S.A. wyliczyła, że:

  • lód usunięto z 832,26 torokilometrów sieci trakcyjnej  (ponad 550 torokilometrów sieci trakcyjnej było na głównych szlakach kolejowych) – a więc ponad dwukrotnie więcej niż pokazywały pierwsze szacunki
  • uszkodzonych było 13 linii średniego napięcia (137,4 km)
  • złamanych zostało 145 słupów linii średniego napięcia
  • 100 izolatorów zostało uszkodzonych
  • 18 podstacji trakcyjnych zostało odciętych od zasilania (15 z nich nie było zasilanych przez zewnętrznych dostawców)
  • na dobę pracowało 300 pracowników PKP Energetyka S.A. oraz 24 pociągi sieciowe.
     

Szacunkowe koszty poniesione przez PKP Energetyka S.A. tylko w tych dniach wynoszą około 2 150 000 zł.

Zastosowano różne metody usuwania lodu z sieci trakcyjnej – m.in. urządzenia do mechanicznego odbijania lodu. Metoda ta okazała się skuteczna tylko wtedy, gdy grubość lodu sięgała maksymalnie 10 milimetrów. Dlatego też takie rozwiązanie wykorzystano tylko na około 8% oblodzonej sieci trakcyjnej (62 torokilometry). Praktyka pokazała, że najskuteczniejszą metodą było ręczne skuwanie lodu. Jeden pociąg sieciowy usuwał lód z sieci trakcyjnej w tempie około 1 torokilometra na godzinę.

Anomalia pogodowa, zdarzająca się raz na kilkadziesiąt lat, polegała na tym, że silnie padający deszcz w temperaturze około -3 stopni Celcjusza zamarzał na wszystkim, także na sieci trakcyjnej. W ten sposób powstawało oblodzenie o grubości od 10 do 33 milimetrów uniemożliwiające jazdę pociągów (lokomotyw) elektrycznych.

(fot. - PKP Energetyka)


Autor: (źródło: PKP Energetyka, 22.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.