baner
baner
baner
ZUE S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

ABC nowego rozkładu kolejowego

Do Zarządu Transportu Miejskiego przychodzi wiele skarg i wniosków dotyczących nowego rozkładu kolejowego, który wszedł w życie 12 grudnia. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania.

Etap przejściowy

Zmiana tras pociągów SKM, polegająca na wydłużeniu linii S1 do Pruszkowa i skróceniu linii S2 z Sulejówka do Dworca Zachodniego,  stanowi etap przejściowy do utworzenia docelowego układu połączeń SKM po oddaniu do użytku linii kolejowej do Lotniska Chopina. Linia zostanie oddana do użytku najprawdopodobniej w grudniu 2011 r.

Po jej uruchomieniu, układ połączeń SKM będzie wyglądał następująco:

  • S1: Otwock – Pruszków (bazowa częstotliwość – 30 minut)
  • S2: Warszawa Lotnisko Chopina – Sulejówek Miłosna (bazowa częstotliwość – 30 minut)
  • S3: Warszawa Lotnisko Chopina – Legionowo (bazowa częstotliwość – 30 minut).
  • S9: Warszawa Gdańska – Legionowo – Wieliszew – stanowiącą uzupełnienie linii S3.

Ważna jest łączna liczba kursów

Mniejsza od dotychczasowej częstotliwość połączeń SKM na odcinku Warszawa – Pruszków oraz Warszawa – Sulejówek nie oznacza gorszej obsługi tych linii, gdyż brak części połączeń SKM jest rekompensowany dodatkowymi pociągami Kolei Mazowieckich. Ponadto, na linii S1 i S2 zwiększona została podaż miejsc poprzez skierowanie do ich obsługi większej liczby podwójnych pociągów.

ZTM od kilku tygodni prowadzi rozmowy z KM w sprawie poprawy oferty przewozowej na liniach z Pruszkowa oraz Sulejówka Miłosnej. Kilka postulatów ZTM KM uwzględniły już w swoim rozkładzie. Trwają jeszcze negocjacje dotyczące uruchomienia przez KM dodatkowych pociągów w szczycie przewozowym z Rembertowa do Warszawy.

Przez najbliższe kilka miesięcy nie będzie natomiast możliwości zwiększenia liczby pociągów SKM. Przede wszystkim ze względu na trudną sytuację taborową przewoźnika. W maju 2011 r. rozpocznie się dostawa nowych, 6-członowych jednostek typu 27WE wyprodukowanych przez bydgoską PESĘ. Będą one wprowadzane do ruchu w pierwszej kolejności na linię S2.

Docelowo, w najbliższych latach, nowe pociągi będą obsługiwać tzw. linie lotniskowe, czyli S2 i S3 (do Legionowa i Sulejówka). Perony stacji i przystanków na obu liniach, po przeprowadzonej modernizacji, mają jednakową wysokość (76 cm powyżej główki szyny). Do takiej wysokości peronów przystosowane będą nowe składy. Perony stacji i przystanków na linii Pruszków – Otwock są wyższe.

Gminy dopłacają

Miasto Stołeczne Warszawa oraz podwarszawskie gminy położone wzdłuż linii kolejowych, dofinansowują nie tylko połączenia SKM (linie S1, S2 i S9), lecz również przewozy Kolei Mazowieckich w ramach Wspólnego Biletu ZTM – KM. Wielkość środków finansowych przekazywanych na sfinansowanie tej oferty jest znacząca i według informacji przekazywanych przez gminy, nie są one obecnie w stanie zwiększyć nakładów finansowych na ten cel.

Współpraca, a nie konkurencja

ZTM, jako organizator przewozów SKM, stoi na stanowisku iż miejska spółka nie może konkurować z przewoźnikiem należącym do samorządu wojewódzkiego (KM). Dlatego nowe rozkłady obu przewoźników opracowywane były wspólnie, tak aby połączenia KM i SKM były ze sobą jak najlepiej skoordynowane. W założeniu mają one stanowić wspólną, możliwie spójną ofertę przewozową. Zachęcamy podróżnych dojeżdżających do Warszawy liniami obsługiwanymi wspólnie przez KM i SKM (od strony Pruszkowa, Otwocka, Sulejówka i Legionowa) do korzystania z pociągów obu przewoźników.

W nocy nie dojedziemy do Pruszkowa

Brak nocnych pociągów SKM do Pruszkowa, jest spowodowany przerwą technologiczną na linii Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki w godzinach 0.30 – 3.30, która została wprowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 14.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.