baner
baner
baner
ABB Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Arriva na 10 lat

Arriva RP wozić będzie pasażerów na niezelektryfikowanych regionalnych liniach kolejowych w Kujawsko-Pomorskiem przez najbliższe 10 lat. To efekt rozstrzygniętego 26 października przez zarząd województwa postępowania przetargowego. Już od 12 grudnia bilety będą nawet o 30 procent tańsze, a podróż pociągiem znacznie wygodniejsza.

- Dzięsięcioletni kontrakt to zysk zarówno dla przewoźnika, jak i dla podróżnych. Arriva może myśleć o inwestycjach w tabor i rozwiązaniach ułatwiających zakup biletów oraz planować zatrudnienie – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. Nowa umowa zobowiązuje operatora do wprowadzenia w ciągu najbliższych dwóch lat co najmniej czterech zupełnie nowych, nowoczesnych składów i gwarantuje, że żaden element obsługującego nasze linie taboru nie będzie starszy niż 40-letni. Wprowadzamy też zupełnie nowy standard dotyczący wygody podróżowania. Pociągi muszą być tak zestawione, by każdy pasażer, który jedzie pociągiem dalej niż 15 kilometrów, mógł skorzystać z miejsca siedzącego. 

Kolejnym ważnym novum jest województwa taryfa biletowa. Oznacza to po przede wszystkim znacznie niższe niż dotychczas ceny za przejazd oraz gwarancję, że ceny te pozostaną na stałym poziomie przez najbliższą dekadę. Za podróż do 10 kilometrów zapłacimy 2,50 zł, za każdy kolejny kilometr 13 groszy. Cena biletu miesięcznego będzie trzydziestokrotnością ceny biletu jednorazowego, co oznacza, że na przykład osoba dojeżdżająca codziennie do pracy przez tydzień w ciągu miesiąca będzie jeździć za darmo.

 Arriva, która na podstawie poprzedniego przetargu na obsługę pasażerskich przewozów regionalnych wozi pasażerów na tych liniach jeszcze do 11 grudnia, zaoferowała gotowość kontynuacji współpracy z samorządem województwa przy dopłacie do każdego przejechanego przez jej pociągi kilometra w wysokości 17,99 zł, gwarantując punktualność wyliczoną na 91,17 proc. Jej konkurent, spółka Przewozy Regionalne, zaproponowała połączenia znacznie droższe (dopłata do „pociągokilometra” 35,48 zł) i nieco mniej punktualne (założyła 90 proc. punktualności).

Zamówienie w ogłoszonym w sierpniu przetargu, który miał wyłonić na najbliższe 5 i 10 lat operatorów regionalnych połączeń pasażerskich na wszystkich liniach w Kujawsko-Pomorskiem, zostało podzielone na pięć pakietów. Pozostałe cztery – pakiet BiT City, pakiet bydgoski, pakiet toruński i pakiet inowrocławski – dotyczą obsługi linii elektrycznych. Postępowanie w tej części przetargu zostało unieważnione ze względu wysokość dopłat z budżetu województwa, których domagał się jedyny oferent, spółka Przewozy Regionalne. Zaproponowane przez przewoźnika kwoty znacznie przekraczały te, które samorząd województwa może na te dopłaty przeznaczyć.

Samorząd województwa rozpoczął już negocjacje dotyczące obsługi pozostałych połączeń w roku przyszłym. 


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 03.11.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.