baner
baner
baner
Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Automaty biletowe na trójmiejskich peronach SKM nie działają

Niedawno na peronach Szybkiej Kolei Miejskiej zainstalowano automaty biletowe. Rozwiązanie było słuszne, jednak kłopoty pojawiają się, gdy urządzenie jest zniszczone lub nagle przestaje działać.

- Trzy dni temu miałam problem z automatem, ponieważ nie chciał przyjąć pieniędzy. Wrzucając monety, oddawał mi je z powrotem. Zapewne poprzedniej nocy uległ dewastacji i nie funkcjonował tak, jak powinien - informuje Joanna Pela z Gdyni.

Jak zapewnia SKM, każdy automat musi spełniać odpowiednie kryteria zabezpieczające przed wandalizmem. - Czyli posiadać wzmocnioną obudowę wykonaną z uszlachetnionej stali nierdzewnej i  monitor wyposażony w szybę pancerną - mówi Leopold Naskręt z Wydziału Marketingu i Umów SKM.

Bezpieczeństwa urządzeń strzegą także miejscy strażnicy. - Dworce kolejowe strzeżone są przez monitoring oraz patrol, który pilnuje bezpieczeństwa - mówi rzeczniczka Straży Miejskiej w Gdańsku Marta Waszak.

Nie są one jednak w stanie zapobiec każdemu zagrożeniu. Monitoring nie jest zainstalowany wszędzie. Poza tym funkcjonariusze nie są w stanie być w kilku miejscach jednocześnie, a nawet największe wzmocnienia wandale potrafią obejść. Przydaje się więc także obywatelska postawa podróżnych, którzy mogą zareagować, powiadamiając odpowiednie służby podczas aktu wandalizmu.

Jak zaznacza SKM, automaty są bardzo czułymi urządzeniami i dlatego nieodpowiednie użytkowanie potrafi je szybko zawiesić. Wpływ ma nie tylko uderzanie i kopanie maszyn, ale też podawanie do wrzutni zniszczonych, pomiętych i podartych banknotów. Zawieszanie powodują także monety, które są uszkodzone lub pobrudzone kleistymi substancjami.

- Automaty pracujące w sieci są monitorowane i każda awaria jest natychmiast diagnozowanie przez system zarządzania automatami. Jednak nie wszystkie usterki można usunąć zdalnie. Tu konieczna jest interwecja, która wymaga czasu na dotarcie serwisu na miejsce - wyjaśnia Naskręt.

Warto zauważyć, iż niefunkcjonujący automat nie oznacza dodatkowych kosztów przy kupnie biletu u konduktora w pociągu.

- Podróżny wnosi opłatę dodatkową za wypisanie biletu w wysokości 2,80 zł tylko w przypadku, kiedy na stacji lub przystanku kasa jest czynna, a podróżny nie kupił biletu, bez względu na to czy automat biletowy jest sprawny lub niesprawny - dodaje Naskręt.


Autor: (źródło: Natalia Lebiedź, mmtrojmiasto.pl, 24.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.