baner
baner
baner
Frimatrail Frenoplast S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Awaria prądu na dworcu Warszawa Centralna

Ze wstępnych ustaleń prac komisji specjalistów z zakresu energetyki wynika, że na sytuację na Dworcu Centralnym złożyło się kilka aspektów:

  • Od rana obserwowaliśmy zaniki napięcia zasilania zewnętrznego z rozdzielni RPZ Mirów i RPZ Towarowa, które mogły uszkodzić system zabezpieczeń i doprowadzić do wyłączenia napięcia w rozdzielni głównej Dworca Centralnego.
  • Doszło również do wewnętrznego zwarcia w centralnej baterii akumulatorów, odpowiedzialnej za załączenie i podtrzymanie zasilania awaryjnego
  • Dodatkowo, na terenie Dworca Centralnego aktualnie prowadzone są prace remontowe, które spowodowały demontaż części obwodów zasilania awaryjnego i rezerwowego, co uniemożliwiło oświetlenie części obiektów dworca.


Służby techniczne energetyków od razu udały się na miejsce i skoncentrowały na przywróceniu zasilania. Dostęp do urządzeń technicznych był utrudniony, ze względu na trwające prace remontowe. Siec jest bardzo złożona. Identyfikacja źródła usterki wymagała sprawdzenia licznych obwodów i dokonania wielu czynności łączeniowych.

Zakłócenie zostały usunięte, sieć pracuje stabilnie, pod dodatkowym nadzorem.

Do awarii zasilania na dworcu Warszawa Centralna doszło między godziną 10.15, a 12.45. Zgodnie z decyzją ratowników Państwowej Straży Pożarnej pasażerowie zostali ewakuowani poza budynek dworca. Pociągi będące w ruchu kierowane były na stacje Warszawa Zachodnia, Wschodnia i Warszawa Gdańska. Pasażerowie z biletami kolejowymi mogli korzystać ze środków komunikacji miejskiej. Po załączeniu części oświetlenia, pasażerowie kierowani byli bezpośrednio do konkretnych pociągów. O godz. 12.45 zasilanie zostało w pełni przywrócone. W holu głównym zorganizowano dodatkowe punkty informacyjne i kasy biletowe. Podróżni z biletami PKP Intercity nadal mogą zwracać je w kasach i kupować bezpośrednio u konduktorów bez żadnych dodatkowych opłat. Opóźnienia pociągów sięgają obecnie maksymalnie kilkunastu minut.

Na miejscu pracowało kilkudziesięciu pracowników Grupy PKP: energetycy, kasjerzy, informatorzy, dyżurni ruchu, którzy pracowali nad jak najszybszym udrożnieniem ruchu pociągów i zminimalizowaniem niedogodności dla pasażerów.



Autor: (źródło: PKP S.A., 22.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.