Władze Mazowsza oraz samorządy gmin z okolic Piaseczna i Konstancina – Jeziorny porozumiały się w kwestii wykorzystania torów biegnących do elektrociepłowni Siekierki dla pociągów pasażerskich. Z połączenia skorzystaliby m.in. mieszkańcy Konstancina - Jeziorny.
Po torach, które odgałęziają się od linii radomskiej w Nowej Iwicznej koło Piaseczna, dziś jeżdżą tylko węglarki do Siekierek. Dalej tory prowadzą m.in. przez osiedle Julianów do Konstancina - Jeziorny.
Analiza, którą zlecą samorządy ma wykazać czy warto puścić tamtędy pociągi pasażerskie.
Zakłada się, że kolejka dojeżdżałaby do Nowej Iwicznej, gdzie pasażerowie przesiadaliby się do pociągów kursujących do Centrum Warszawy. Minusem może być czas przejazdu.
Szybka Kolej Miejska chciała już w grudniu 2008 r. uruchomić regularne kursy na trasie z Otwocka przez dworzec Śródmieście do Konstancina. Nie doszło do tego, ponieważ spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zarządzająca torami, stwierdziła, że w Piasecznie pociągi nie będą mogły zawracać. A odpowiednia zawrotka powstanie dopiero za kilka lat w czasie remontu torów do Radomia.
Autor: (źródło: bf/rody, TVN Warszawa, 01.06.2009)