baner
baner
baner
B+F Beton- und Fertigteilgesellschaft mbH Lauchhammer Biuro Opole

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Berlin – Zielona Góra – szybciej i wygodniej

Od poniedziałku, 6.02.2012 r. ruszyły bezpośrednie połączenia kolejowe do Frankfurtu n. Odrą. Poprawa połączenia kolejowego pomiędzy Berlinem a Zieloną Górą stanowi realizację jednego z postulatów listu intencyjnego podpisanego w październiku 2009 r. Przewoźnik niemiecki udostępni pojazdy, które zastąpią już wysłużone.

Na początek planowano dążyć do optymalizacji już istniejących połączeń z przesiadkami, w celu późniejszego uruchomienia połączenia bezpośredniego. Jedną z możliwości poprawy sytuacji komunikacyjnej jest uruchomienie połączenia, jako skomunikowania z już istniejącymi połączeniami niemieckich ekspresów regionalnych Berlin – Frankfurt nad Odrą – Berlin, które kursują w takcie półgodzinnym. W tym celu Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego wspólnie z przewoźnikami po stronie polskiej i niemieckiej opracował projekt poprawy połączenia kolejowego Berlin – Zielona Góra.

Przewoźnik niemiecki DB Regio udostępni spółce Przewozy Regionalne swoje pojazdy serii VT646, które uzyskały dopuszczenie Urzędu Transportu Kolejowego do poruszania się po torach w Polsce. Pojazdy zastąpią wysłużone składy wagonowe, które dotychczas wykorzystywane były do obsługi połączenia Zielona Góra – Rzepin – Frankfurt nad Odrą. Z uwagi na różnice w systemie zasilania sieci trakcyjnej w obu krajach, na stacji w Rzepinie konieczna była każdorazowa zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową. Pojazd niemiecki umożliwi przejazd bez dodatkowych operacji w Rzepinie i obsługiwany będzie na całej relacji przez maszynistę z Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Z uwagi na wprowadzenie tej zmiany od poniedziałku, 6.02.2012 r. w trybie nadzwyczajnym, rozkład jazdy będzie jeszcze optymalizowany w ramach regulaminowej korekty rocznego rozkładu jazdy, obowiązującej zarówno na kolei w Polsce jak i w Niemczech tak, tak aby skrócić do minimum czas na przesiadkę we Frankfurcie nad Odrą.

W ramach oferty Regio Specjal Niemcy przeznaczonej dla osób podróżujących do niemieckich miejscowości, położonych w strefie przygranicznej, która obowiązuje do 120 km po stronie niemieckiej oraz dodatkowo w relacjach, wykraczających poza tę strefę, tj. od granicy we Frankfurcie nad Odrą do Poczdamu koszt przejazdu z Zielonej Góry do Berlina w obie strony zamknie się w kwocie ok. 150 zł. Bilety wydaje się na przejazd „tam i z powrotem” w klasie 2, są one ważne 4 dni. Dzieci w wieku do lat 6 podróżują bezpłatnie, a do 15-go roku życia płacą tylko połowę opłaty pobieranej za przejazd osoby dorosłej.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, 02.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.