baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Bezpieczny Internet na Dworcu Centralnym

Dworcowa Galeria OPEN i Akademia NASK zapraszają na wystawę plakatów, 5. edycji konkursu o tematyce społecznej „Tworzymy bezpieczny Internet”. Warszawa Centralna jest pierwszym z polskich dworców, na których prezentowana jest pokonkursowa wystawa, później wyruszy ona w trasę po innych polskich dworcach odwiedzając między innymi Malbork, Lublin, Przemyśl i Kraków.

Konkurs zorganizował instytut badawczy NASK podległy Ministerstwu Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Prezentowane na Dworcu Centralnym prace zostały stworzone przez uczestników 5. edycji konkursu na plakat o tematyce społecznej. Wydarzenie było organizowane głównie z myślą o młodych osobach, a projekty plakatów mogli nadsyłać zarówno twórcy indywidualni, grupy artystyczne, jak i studenci szkół artystycznych. Spośród ponad 400 prac zgłoszonych do rywalizacji, jury, w którego składzie znaleźli się wybitni polscy artyści graficy, wybrało 200 najlepszych. Na przełomie stycznia i lutego zostały one udostępnione odwiedzającym Muzeum Plakatu w Wilanowie, w którym zorganizowano pokonkursową wystawę.

Teraz plakaty będzie można oglądać w dworcowej Galerii OPEN. Przygotowana przez NASK wystawa swoją podróż po polskich dworcach rozpoczęła od najważniejszego dworca – Centralnego. Blisko 200 prac w trzech miejscach dworca, w hali głównej, na peronie III i przede wszystkim w „Cafe Poczekalnia” na antresoli.

Wystawie będzie towarzyszyć uruchomienie punktu konsultacyjnego. Po 7. maja eksperci z dyżurnet.pl będą doradzać podróżnym, w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo dzieci w Internecie. Na stoisku będą dostępne materiały edukacyjne skierowane nie tylko do rodziców i opiekunów, ale również do samych dzieci i młodzieży.

„Od lat staramy się zwracać uwagę dorosłych na problem bezpiecznego korzystania przez najmłodszych z Internetu. Mamy nadzieję, że dzięki obecności plakatów w przestrzeni polskich miast, w tym na dworcach kolejowych, ten ważny przekaz trafi do jak najszerszej grupy odbiorców” – mówi Agnieszka Wrońska, kierownik działu Akademia NASK.

Anna Rosiek, odpowiedzialna w PKP SA za działania Galerii OPEN dodaje - „Z ogromną przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie Akademii NASK do współpracy. Nasza dworcowa Galeria powstała aby prace w niej prezentowane mogły trafić do jak najszerszego grona odbiorców. Tematyka wystawy i wysoki poziom artystyczny powodują, że obok tych plakatów nie przechodzi się obojętnie”.


Autor: (źródło: PKP S.A., 30.04.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.