baner
baner
baner
NKN Usługi Kolejowe Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Bezrobotne biletomaty w Warszawie

Urządzenia ponad pół roku zalegają w piwnicy oczekując na urzędowe pozwolenia niezbędne do zainstalowania każdego z nich. Mennica Polska od miesięcy bezskutecznie próbuje uzyskać wymagane zgody na postawienie kilkudziesięciu nowych urządzeń.

Warte ponad sześć milionów złotych 64 biletomaty stać na ulicach Warszawy powinny już od kilku miesięcy. Ich lokalizacje niestety nadal są tylko wirtualne.

- W postawienie takiego biletomatu zamieszanych jest przeszło 13 instytucji. Uzyskanie zgody zajmuje ponad 250 dni roboczych - wyjaśnia Michał Czmielewski z Mennicy Polskiej.

Postawienie jednego urządzenia wymaga zgody Zarządu Dróg Miejskich, a później dostawcy energii RWE Stoen. Swoja opinię musza także wydać: urząd dzielnicy, główny inżynier ruchu, Komenda Stołeczna Policji, Zarząd Transportu Miejskiego oraz służby oczyszczania miasta.

Starania o pozwolenia trwają, podczas, gdy automaty czekają w magazynie. - Jesteśmy gotowi od jesieni zeszłego roku - mówią pracownicy mennicy.

Innego zdania jest Zarząd Transportu Miejskiego twierdząc, że wszystko odbywa się zgodnie z planem. - Nie można mówić o opóźnieniach, bo mennica ma czas do końca roku na ustawienie stu kolejnych urządzeń - mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.

Inny operator także chciał ustawić w stolicy automaty z biletami, i również musiał przejść przez długą drogę urzędniczych procedur.- Każdy automat musi mieć zasilanie elektryczne, te sprawy wymagają zezwoleń - informuje Anat Arazi prezes ASEC, firmy, która chce zainstalować biletomaty w mieście.

Procedury urzędnicze stawiają opór, a pasażerowie czekać nie chcą, bo im Biletomaty są potrzebne już teraz. - Czasami w kioskach nie ma w ogóle biletów, więc to jest bardzo dobre rozwiązanie - mówi jedna z pasażerek komunikacji miejskiej.

Z maszyn w czerwcu skorzystało ponad 400 tysięcy pasażerów. Jasne jest, że w wakacje turyści powiększą tę liczbę. Jednak zdaniem urzędników procedur przyspieszyć nie można.

- Jedynie możemy ubolewać, że te urządzenia zamiast służyć Warszawiakom stoją w magazynach - powiedział rzecznik ZTM.


Autor: (źródło: Cyprian Jopek, myk, par, TVN Warszawa, 04.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.