baner
baner
baner
DACPOL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Białołęka i Chotomów zyskają nowe wiadukty

Nakładem blisko 20 mln euro powstaną trzy wiadukty drogowe nad linią kolejową z Warszawy do Gdyni na terenie warszawskiej Białołęki i w Chotomowie. 6 października 2010 r. w siedzibie Urzędu Dzielnicy Warszawa Białołęka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę w tej sprawie.

Podpisanie kolejnej umowy na budowę nowych skrzyżowań w obszarze Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym Nasielsk, to jeden z ostatnich etapów przed zakończeniem inwestycji w obszarze 70-kilometrowego odcinka trasy z Warszawy do Świercz.

Planowane wiadukty powstaną w następujących lokalizacjach:

  • Dwupoziomowe skrzyżowanie drogi z torami kolejowymi, w ciągu ulic Klasyków i Bohaterów w Warszawie.
  • Dwupoziomowe skrzyżowanie drogi z torami kolejowymi, w ciągu ulicy Mehoffera w Warszawie.
  • Dwupoziomowe skrzyżowanie drogi z torami kolejowymi w ciągu ulicy Partyzantów w Chotomowie.

Zakres prac obejmuje m.in. wykonanie konstrukcji wiaduktu, budowę dróg dojazdowych i przebudowę fragmentów dróg. Wykonane zostaną także roboty odwodnieniowe obiektu i dróg, roboty torowe w rejonie obiektu oraz likwidowanego przejazdu, rozbiórki budynków oraz infrastruktury drogowej związanej funkcjonalnie z przeznaczonym do rozbiórki przejazdem kolejowym.

O kontrakt ubiegało się 7 firm i konsorcjów. Ostatecznie komisja przetargowa, po przeanalizowaniu złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi, wybrała ofertę firmy INTOP, która na zadanie 1 (wiadukt przy ul Klasyków) zaproponowała kwotę 10 686 712,28 euro brutto, a zadanie zadnie 2 (wiadukt przy ul. Mehoffera i w Chotomowie) wyceniła na kwotę 9 036 092,00 euro brutto.

Przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu organizacji ruchu na czas budowy. Inwestycja będzie wykonana w okresie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.

W ramach modernizacji linii kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. likwidują przejazdy kolejowe w poziomie szyn, zastępując je skrzyżowaniami dwupoziomowymi i tunelami dla pieszych w bezpośrednim sąsiedztwie przystanków osobowych oraz chodnikami lub drogami dojazdowymi.

W związku z prowadzeniem pociągów z prędkością powyżej 160 km/h, między Warszawą i Gdynią zostanie zlikwidowanych ponad 100 przejazdów.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 07.10.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.