baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Biletomat w Tucholi

Arriva PCC, która wozi od prawie dwóch lat podróżnych po woj. kujawsko – pomorskim, stara się iść z postępem. Na dworcu w Tucholi 14 września Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o. uruchomiły  zamówiony przez konsorcjum Arriva PCC automat do sprzedaży biletów kolejowej komunikacji regionalnej. To pierwsza taka maszyna w regionie oraz jedna z niewielu działających w Polsce.

- To wyjście naprzeciw pasażerom, którzy na większych stacjach nie mają możliwości zakupu biletu, bo nie ma kasy. Biletomat w Tucholi traktujemy jako test przed kolejnymi tego typu inwestycjami. Urządzenie wyposażone jest w 15 calowy dotykowy ekran, na którym bez problemu możemy wybrać trasę przejazdu, liczbę osób oraz przysługujące ulgi. Automat przyjmuje zapłatę w postaci banknotów oraz bilonu, wydając w razie potrzeby resztę. - mówi prezes Arriva PCC Fabien Courtellemont.

Ten zaawansowany technologicznie automat to bliźniaczy model LOCOMATu znanego z Dworca Centralnego, który obsługiwał podróżnych ICC. W automacie LOCOMAT S300plus będzie można zakupić bilet także bilety okresowe.

- Mamy nadzieję, że modernizacja polskiej kolei oraz zbliżające się Euro 2012 przyspieszy proces automatyzacji obsługi podróżnych. O ponownym wprowadzeniu automatów biletowych na polskie dworce sporo się mówiło, niestety nie wiele się robiło. W tej chwili rosnąca konkurencja na rynku przewozów osobowych, wymagania podróżnych oraz wdrażane rozporządzenia mogą sprawić szybki przyrost biletomatów na polskich dworcach. Liczę na to, że niedługo każdy podróżny będzie mógł zakupić bilet również w automacie, zwłaszcza tam gdzie nie ma infrastruktury dworcowej. – mówi Andrzej Mrówczyński – Prezes Zarządu KZŁ.

Do możliwości zainstalowania kolejnych urządzeń szefostwo Arrivy odnosi się ostrożnie. Prezes nie ukrywa, iż zależy to od wyników kolejnych przetargów. W grudniu przyszłego roku umowa w Kujawsko-Pomorskiem dobiega końca, ale przewoźnik zamierza wystartować w przetargu na kolejne lata. Jeżeli umowy na przewozy kolejowe będą dłuższe niż aktualnie obowiązująca, czyli na 3 lata, to firma na pewno będzie inwestować. Przy perspektywie dłuższej współpracy łatwiej jej będzie planować zakupy.


Autor: (źródło: RB, Nowości, Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o., 15.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.