5 września 2008 – Bombardier Transportation otrzymał zamówienie od Duńskich Kolei Państwowych (DSB) na dostawę 10 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Contessa. Wartość kontraktu szacowana jest na około 82 miliony euro (118 milionów USD). Przewiduje on również opcję na dostawę 30 dodatkowych składów.
Pociąg, osiągający maksymalną prędkość 180 km/h, może przejeżdżać przez most łączący Danię ze Szwecją, pomimo różnic w infrastrukturze kolejowej w obu krajach. Dzięki zaawansowanemu, dwusystemowemu układowi wbudowanemu w pojazd, w momencie przekraczania granicy pociąg automatycznie zmienia systemy sygnalizacji i zasilania. Inne cechy tego międzyregionalnego pociągu to między innymi niskopodłogowy wagon środkowy oraz wejścia ułatwiające korzystanie pasażerom niepełnosprawnym oraz tym przewożącym np. ciężki bagaż.
Od rozpoczęcia kursowania w lipcu 2000 r. pociągi Contessa, przekraczając most między Szwecją i Danią, stały się istotną częścią życia codziennego tysiąca pasażerów dojeżdżających do pracy. Są też jednym z kluczowych czynników sukcesu integracji dobrze rozwijającego się regionu Oresund. Pociąg łączy również całą południową część Szwecji z Danią i pozostałą częścią Europy.
„Jestem bardzo zadowolony, że dzięki zakupowi nowych pociągów nasz oddział DSBFirst będzie teraz w stanie zaoferować jeszcze lepsze usługi pasażerom, którzy codziennie korzystają z przejazdów pociągami w regionie Oresund. Wcześniej - jakby to powiedzieć - staliśmy się ofiarami własnego sukcesu. Ogromny wzrost liczby pasażerów korzystających z naszych usług w Oresund przypadkowo sprawił, że w godzinach szczytu zaczęło brakować miejsc siedzących w pociągach. W konsekwencji, wielu naszych pasażerów musiało stać w drodze powrotnej do domu. Dzięki tym dodatkowym 10 składom zamierzamy podnieść poziom satysfakcji wśród naszych klientów w przyszłości" - powiedział Prezes DSB, S?ren Eriksen.
Pociągi będą dzierżawione przez Władze Kolei Państwowych (National Rail Authority), które ze swej strony, udostępnią pociągi DSBFirst, kiedy firma ta przejmie obsługę w regionie Oresund od 11 stycznia 2009 roku.
Komentując niniejsze zamówienie, Prezes Dywizji Pasażerskiej Bombardier, Stephane Rambaud-Measson, powiedział: „Nowe zamówienie potwierdza nasze zobowiązanie w celu ciągłego rozwoju oraz ulepszania naszych pociągów Contessa. Ten niezwykle wydajny produkt oferuje znacznie więcej niż tylko komfort i elastyczność. Jesteśmy dumni, że DSB ponownie zdecydowało się na jego zakup aby polepszyć jakość swych usług. 79 pociągów Contessa już z powodzeniem kursuje na trasach w Danii i Szwecji.”
Pojazdy oraz wyposażenie napędowe zaprojektowany zostanie przez firmę Bombardier w Szwecji. Wyposażenie napędowe wyprodukowane zostanie w zakładzie produkcyjnym Bombardiera w Väster?s. Wagony wyprodukują niemieckie zakłady Bombardiera w Hennigsdorf i Görlitz, podczas gdy wózki powstaną w Siegen.
Autor:
Tagi: Bombardier