Bombardier Transportation otrzymał zamówienie od firmy leasingowej Railpool na dostarczenie 45 wagonów piętrowych o wartości około 75 mln EUR (101 mln USD). Pociągi przeznaczone są do eksploatacji na trasach Duńskich Kolei Państwowych (DSB).
Wagony zaprojektowane są tak, by mogły osiągać prędkości nawet do 160 km/godz. oraz zapewniać znaczny wzrost możliwości przewozowych. Sprzęt pokładowy oraz nowoczesny projekt zewnętrzny i wewnętrzny pojazdów przeznaczone są do tego, aby transport podmiejski oraz regionalny był jeszcze bardziej atrakcyjny i wygodny zarówno dla podróżnych jak i przewoźników.
Wagony wyposażone są w klimatyzację oraz posiadają przestrzeń wielofunkcyjną, z miejscem dla rowerów oraz wózków dziecięcych i inwalidzkich. System zamykanych toalet oraz automaty do sprzedaży różnych produktów, ustawione w wielu wagonach środkowych, podkreślają wysoki poziom praktyczności, jaki zapewniają piętrowe wagony najnowszej generacji.
„Jest mi niezmiernie miło, że udało nam się zawrzeć niniejszą umowę. Przed końcem 2009 roku kursować będzie 45 nowych wagonów piętrowych, które dostarczy Bombardier Transportation” - powiedział Prezes DSB, Søren Eriksen. „W końcu nasi pasażerowie nie mogą się już doczekać podróżowania nowymi pociągami, które są nowoczesne, wygodne i niezawodne” - dodał Eriksen.
„Celem biznesowym Railpool GmbH jest zdobycie pozycji głównego gracza na rynku transportu pasażerskiego, a poprzez ten projekt zmierzamy w odpowiednim kierunku” - powiedział Dr Walter Breinl, Prezez Zarządu firmy Railpool.
Komentując to zamówienie, Prezes Dywizji Pasażerskiej Bombardier Transportation, Stephane Rambaud-Measson, powiedział: „To nowe zamówienie potwierdza nasze zaangażowanie wobec ciągłego rozwoju i ulepszania naszych piętrowych wagonów. Komfort i elastyczność oraz szybki czas realizacji zamówienia to tylko niektóre z wielu zalet, którymi cieszy się ten niezwykle solidny produkt. Jesteśmy dumni z tego, że DSB ponownie zdecydowało się na zakup tego produktu aby podnieść jakość oferowanych przez siebie usług. 67 piętrowych wagonów już z powodzeniem kursuje po duńskich torach od 2002 roku.”
Produkcja nadwozi oraz końcowe składanie pociągów będą miały miejsce w niemieckim zakładzie w Görlitz (Zgorzelcu). Tamtejsi pracownicy Bombardier Transportation zajmą się również zarządzaniem projektem, inżynierią oraz testami. Dostawa wszystkich 45 wagonów odbędzie się między wrześniem i grudniem 2009 roku.
Autor: