baner
baner
baner
M&MR Trading Polska Sp. z o.o. / TransComfort

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Bombardier dostarczy Deutsche Bahn kolejne wagony piętrowe

Bombardier Transportation dostarczy kolejne 21 wagonów piętrowych dla Deutsche Bahn (DB) AG. Zamówienie o wartości ok. 34 mln euro (42 mln USD ) zostało złożone w ramach umowy ramowej zawartej w 2003 r. na dostawę 298 wagonów piętrowych z opcją na kolejne 300. Eksploatacja nowych wagonów w południowo-wschodnich Niemczech rozpocznie się pod koniec 2010 r. Powiększony tabor umożliwi sprawniejszą obsługę rosnącej liczby pasażerów.

Region południowo-wschodni otrzyma siedem wagonów sterowniczych z przedziałami 1 i 2 klasy oraz 14 wagonów środkowych z przedziałami 2 klasy. Wszystkie wagony będą posiadać wejścia zlokalizowane w obszarze niskiej podłogi oraz wielofunkcyjne przedziały z miejscem na rowery, wózki inwalidzkie, wózki dziecięce i duże bagaże. Szczególnie wysokim komfortem odznaczać się będą przedziały 1 klasy, w których znajdą się skórzane siedzenia, regulowane podłokietniki i gniazdka do laptopów.

Wagony piętrowe będą również wyposażone w klimatyzację, monitoring wnętrz, zewnętrzne głośniki oraz wyświetlacze elektroniczne pełniące funkcję informacyjną i rozrywkową. Dodatkowo, komfort podróży podniesie zainstalowany w wagonach innowacyjny system oświetlenia diodowego LED, pozwalający na oświetlenie pośrednie i zapewniający dodatkową oszczędność energii. Nowe wagony będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.

Wagony piętrowe produkowane są w fabryce Bombardiera w Görlitz. Zakład ten stanowi centrum badawczo-rozwojowe firmy Bombardier, specjalizujące się w produkcji wagonów piętrowych. Od 1990 roku powstało w nim już ponad 2000 tego rodzaju wagonów dla Deutsche Bahn. Wagony piętrowe Bombardiera wykorzystywane są również przez wielu lokalnych i regionalnych operatorów kolejowych za granicą, m.in. w Danii, Luksemburgu, Polsce i Izraelu.


Autor: (źródło: Bombardier, 24.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.