Bombardier Transportation poinformował o podpisaniu dwóch kontraktów na dostarczenie w sumie 46 lokomotyw hybrydowych dla pociągów pasażerskich dla New Jersey Transit Corporation (NJ TRANSIT) oraz Agence Metropolitaine de Transport (AMT) w Montrealu.
Zamówienie z NJ TRANSIT, opiewające na około 178 milionów euro (262 miliony USD), dotyczy 26 lokomotyw hybrydowych. Kontrakt zakłada również możliwość zwiększenia zamówienia o dodatkowe 63 lokomotywy.
Zamówienie AMT, o wartości około 152 milionów euro (223 miliony USD), dotyczy dostarczenia 20 lokomotyw hybrydowych. Kontrakt z AMT zakłada również możliwość zwiększenia zamówienia o dodatkowe 10 lokomotyw.
Nowe lokomotywy hybrydowe będą eksploatowane zarówno jako spalinowe jak i elektryczne zasilane prądem zmiennym – to pierwsze pojazdy tego typu w Ameryce Północnej. Hybrydowy, elastyczny system zasilania sprawi, że lokomotywy będą mogły kursować na sieci całego systemu kolejowego NJ TRANSIT i AMT, który składa się zarówno z linii zelektryfikowanych oraz niezelektryfikowanych.
Nowe lokomotywy hybrydowe wzorowane są na sprawdzonej technologii lokomotyw elektrycznych ALP-46, która z powodzeniem wykorzystywana jest przez kolej NJ TRANSIT od 2002 roku. Nowe jednostki wyposażone będą w wysoce niezawodne technologie napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC. Zapewnia ona wysoką wydajność oraz inteligentne rozwiązania, takie jak zdalne systemy diagnostyczne oraz zaawansowana kontrola przyczepności, która poprawia wydajność i parametry trakcyjne.
Lokomotywy z obu zamówień zostaną zbudowane w zakładach Bombardier w Niemczech i Polsce. Dostawa rozpocznie się w 2011 roku.
"Jesteśmy dumni z możliwości wsparcia NJ TRANSIT i AMT w ich trwałym zaangażowaniu w dostarczanie nowoczesnych, skutecznych oraz przyjaznych dla środowiska usług dla kolei pasażerskich. Te dwa zamówienia na nowe lokomotywy są przykładem zaufania, jakim obie organizacje darzą Firmę Bombardier i nasze produkty” - powiedział Ake Wennberg, Prezes Dywizji Lokomotyw i Urządzeń w Bombardier Transportation.
NJ TRANSIT jest stałym klientem firmy Bombardier oraz trzecim co do wielkości przewoźnikiem w sektorze transportu publicznego w Stanach Zjednoczonych. Oprócz dostarczenia 29 elektrycznych lokomotyw ALP-46, Bombardier otrzymał w tym roku zamówienie na 27 lokomotyw ALP-46A, ulepszonej wersji produktu. Przez lata Firma Bombardier dostarczyła NJ TRANSIT również setki wagonów pasażerskich typu push-pull (Comet II, III oraz IV), a obecnie zajmuje się dostawą pasażerskich wagonów piętrowych ze stali nierdzewnej. Bombardier był również członkiem konsorcjum, które zaprojektowało i zbudowało pod klucz system sygnalizacji świetlnej River LINE miedzy Camden a Trenton w New Jersey. Bombardier Transportation obecnie obsługuje ten system na mocy kontraktu z NJ TRANSIT.
AMT to kolejny wieloletni klient Firmy Bombardier. Jest też drugim co do wielkości przewoźnikiem w sektorze transportu publicznego w Kanadzie oraz szóstym w Ameryce Północnej. AMT jest organizacją, która planuje, scala oraz koordynuje usługi transportu publicznego w regionie Montrealu. Przez lata Bombardier dostarczył AMT wagony pasażerskie (dla linii Montreal-Rigaud), elektryczne pojazdy pasażerskie (dla linii Deux-Montagnes) oraz aluminiowe wagony piętrowe BOMBARDIER BiLevel (dla linii Montreal-Rigaud). Ostatnio, w grudniu 2007 r., Bombardier otrzymał zamówienie od AMT na 160 pasażerskich wagonów piętrowych ze stali nierdzewnej.
Autor:
Tagi: bombardier