baner
baner
baner
Tubes International Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Bombardier elektryczne zespoły trakcyjne dużych prędkości REGINA

Berlin, 14 stycznia 2009 – Operatorzy kolejowi Västtrafik i Transitio zwiększą swe floty pociągów dużych prędkości BOMBARDIER REGINA. Umowa na dostarczenie 7 nowych trójwagonowych składów opiewa na wartość około 59 mln EUR (79 mln USD). Dostawa pojazdów rozpocznie się w listopadzie 2010 roku, a zakończy w marcu 2011 roku.

Västtrafik i Transitio są kluczowymi klientami Bombardier Transportation. Posiadają już oni kilka typów pojazdów Bombardier, w tym elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne, pociągi BOMBARDIER ITINO oraz – wraz z obecnym zamówieniem –  w sumie 80 pociągów REGINA.

Pociągi REGINA zostały wprowadzone na rynek w 1999 roku i od tamtej pory przyczyniły się do znacznego zwiększenia liczby pasażerów podróżujących koleją w Szwecji. Pociąg REGINA jest przystosowany do przewozów regionalnych, międzyregionalnych oraz intercity. Zespół trakcyjny REGINA może być z łatwością dostosowany do różnych potrzeb operacyjnych w całym okresie eksploatacji. Dla przykładu - ilość wagonów w pociągu może ulec zmianie. Niektóre z pociągów, których dotyczy zamówienie, będą miały wnętrza w standardzie intercity, z przedziałami restauracyjnymi oraz pierwszej klasy.

Pociągi REGINA charakteryzuje wysoka niezawodność, potwierdzona w ostrych warunkach klimatycznych występujących w krajach nordyckich. Doświadczenia eksploatacyjne pociągów REGINA w rejonie Göteborgu i Gavle dowodzą, że dzięki skutecznej organizacji utrzymania taboru uzyskiwany jest wysoki poziom dostępności pojazdów (ponad 99% ruchu według rozkładu jazdy).

W nowych pociągach zainstalowany zostanie Europejski System Sterowania Ruchem Kolejowym (ERTMS). ERTMS jest nowym, ujednoliconym systemem sterowania ruchem kolejowym w Europie, który usprawnia transport kolejowy, zwłaszcza transgraniczny.

Innowacyjne urządzenia sterowania i napędu BOMBARDIER MITRAC, zastosowane w pociągach REGINA, posiadają m.in. funkcję hamowanie odzyskowego, która zmniejsza do minimum zużycie energii, oszczędzając nawet do 20% energii w porównaniu z poprzedniej generacji pociągami dużych prędkości. Dodatkowo, radialnie sterowane wózki zmniejszają oddziaływanie pociągu na tory, a tym samym minimalizują zużycie torów wskutek eksploatacji.

H?kan Bergqvist, były Dyrektor Zarządzający Västtrafik powiedział: „Nasz region jest przykładem dużego wzrostu liczby pasażerów podróżujących koleją, których chcemy gościć w wygodnych i wysoce niezawodnych pociągach REGINA.”

Stéphane Rambaud-Measson, Prezes Dywizji Pojazdów Pasażerskich Bombardier Transportation stwierdził: „Zamówienie to po raz kolejny potwierdza naszą silną pozycję na rynku skandynawskim. Oferując nasze pociągi intercity REGINA jesteśmy zadowoleni, że możemy dostarczyć klientom najbardziej niezawodne rozwiązania sprzyjające wzrostowi liczby pasażerów.”

Zarządzanie projektem oraz główne prace inżynieryjne wykonane zostaną w szwedzkim Väster?s, gdzie również zaprojektowany i wyprodukowany będzie system napędu MITRAC. System ERTMS powstanie w oddziale Bombardiera w Sztokholmie. Finalny montaż pociągów odbędzie się w niemieckich zakładach Bombardier w Hennigsdorf. Pudła wagonów wyprodukuje zakład w Görlitz, a wózki zakład w Siegen.


Uwagi do redakcji:

Informacje o Bombardier Transportation w Szwecji
Bombardier Transportation w Szwecji zatrudnia około 1600 osób w zakładach w Väster?s, Sztokholmie, Göteborgu, Hässleholm, Gävle oraz Nässjö. Bombardier oferuje na rynku szwedzkim pełne portfolio produktów, a w zakres działalności w tym kraju wchodzi projektowanie, produkcja, zarządzanie projektem oraz obsługa posprzedażowa. Szwecja jest również centrum technologicznym Bombardiera, gdzie pracuje się nad rozwojem sprzętu sygnalizującego oraz systemów sterowania, dostarczanych następnie na światowe rynki.
 
Informacje o Bombardier Transportation
Bombardier Transportation ma swoją siedzibę w Berlinie i jest obecny w ponad 60 krajach. Około 100 000 pojazdów produkcji Bombardiera znajduje się obecnie w użyciu. Grupa – uważana za lidera na światowym rynku kolejowym – posiada najszerszą ofertę produktową.

Informacje o Bombardier
Koncern jest wiodącym w świecie producentem nowoczesnych rozwiązań transportowych, począwszy od samolotów regionalnych i biznesowych po tabor, systemy i usługi kolejowe. Bombardier Inc. jest globalną korporacją z siedzibą w Kanadzie. Przychody spółki w roku obrotowym kończącym się 31 stycznia 2008 r. wyniosły 17,5 mld USD. Akcje koncernu są notowane na giełdzie w Toronto (symbol BBD). Aktualne informacje o spółce można znaleźć pod adresem www.bombardier.com

Informacje o Transitio
AB Transitio jest firmą publiczną, dostarczającą i zarządzającą pociągami na potrzeby szwedzkich przewoźników transportowych, głównie na liniach regionalnych. Cała grupa skupia dużą część przewoźników w Szwecji, których nadrzędnym celem współpracy jest minimalizacja kosztów związanych z dostawą pojazdów.

Informacje o Västtrafik
AB Transitio jest firmą publiczną działającą w zachodniej Szwecji. Firma odpowiedzialna jest za usługi transportu publicznego, w tym autobusy, tramwaje, promy i pociągi kursujące po regionie Västra Götaland.


Autor: (red)

Tagi: bombardier, ITINO

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.