baner
baner
baner
SMiOC FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Bombardier powiększa portfolio produktów ERTMS

W Chorwacji przekazano do eksploatacji pierwszą linię wyposażoną w Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS)/ETCS (Europejski System Sterowania Pociągiem). System INTERFLO 250 ERTMS/ETCS Poziom 1, produkcji Bombardier Transportation,zabudowany na zmodernizowanym 33,5-kilometrowym odcinku X Korytarza Paneuropejskiego, prowadzącego z Vinkovci do Tovarnik,umożliwia pociągom na osiąganie prędkości do 160 km/h. Uzyskana homologacja dla rozwiązania ERTMS jest kolejną pozycją na liściereferencji otrzymanych w Europie dla systemu ERTMS.

Bombardier Transportation odpowiedzialny był za zaprojektowanie, dostawę oraz wdrożenie do eksploatacji systemu sygnalizacji, w skład którego wchodzą komputerowy system zależnościowy (CBI) najnowszej generacji –BOMBARDIER EBI Lock950 – oraz urządzenia przytorowe. System uzyskał homologację na rynek chorwacki. Wcześniej, na tą samą linię Bombardier Transportation dostarczył system sygnalizacji przejazdowej EBIGate.

Peter Cedervall, Prezydent Dywizji RCS w Bombardier Transportation, powiedział: “Wdrożenie technologii ETCS na nowym rynku pozwoliło nam poszerzyć imponujące już portfolio produktów z serii ERTMS. Dzięki naszej technologii nie tylko został zmodernizowany odcinek korytarza interoperacyjnego, co przekłada się na poprawę europejskich połączeń pasażerskich i towarowych, ale również przyczyniliśmy się do rozwoju krajowej sieci kolejowej. Mamy nadzieję na kontynuację współpracy z Kolejami Chorwackimi.”

Dzięki intensywnemu rozwojowi technologii ERTMS/ETCS, rozwiązania Bombardiera są wykorzystywane w ponad 2500 pojazdów na 15000 km torów w 16 państwach. Rozwiązanie INTERFLO 450 Poziomu 2 jest od 2009 roku z powodzeniemwykorzystywane na chińskich liniach wielkich prędkości, wyposażonych w ERTMS. Ostatnio uzyskano dopuszczeniena wykorzystanie systemu na linii komercyjnej Amsterdam-Utrecht w Holandii, jednej z najbardziej obciążonych linii magistralnych w Europie. W 2010 roku system ERTMS Poziomu 2 został również uruchomiony na pierwszej linii wielkich prędkości w Szwecji – Botniabanan. Technologia ta jest również wykorzystywana w Korei, na Tajwanie oraz w Hiszpanii.

W ramach umów ramowych zawartych ze Szwecją i Norwegią, Bombardier dostarczy kolejne urządzenia pokładowe i przytorowe dla ERTMS wraz z pierwszą aplikacją dla połączeń regionalnych – INTERFLO 550 na linii Vasterdalsbanan. Bombardier podpisał także kontrakt na pierwszewdrożenie systemu ERTMS w Polsce, Algierii oraz na Węgrzech.

Oferta Dywizji Rail Control Solutions Bombardier Transportation obejmuje pełną gamę rozwiązań CITYFLO dla komunikacji miejskiej, począwszy od systemów sterowanych ręcznie do całkowicie zautomatyzowanych, jak również systemów opartych na łączności radiowej. Ponadto, Dywizja dostarcza rozwiązania INTERFLO dla kolejowych linii magistralnych – od systemów konwencjonalnych do systemu ERTMS Poziom 2. Bombardier ma również w swojej ofercie całą gamę przytorowych oraz pokładowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.


Autor: (źródło: Bombardier, 16.01.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.