baner
baner
baner
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Zarząd Krajowy

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Bombardier: Premiera wagonów piętrowych typu push-pull dla Kolei Mazowieckich

Zamówienie o wartości 55 milionów euro na dostawę 37 wagonów piętrowych Bombardier Transportation otrzymał od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego pod koniec lipca 2007 roku. Wagony piętrowej nowej generacji przeznaczone są do obsługi tras o bardzo wysokich potokach pasażerów  mazowieckiej sieci kolei obsługiwanej przez Koleje Mazowieckie. Dostawa 26 wagonów środkowych zaplanowana jest na lipiec 2008 roku, a 11 wagonów sterowniczych – na listopad tego roku.

- Cieszę się, że pasażerowie Kolei Mazowieckich będą mogli już wkrótce podróżować nowoczesnymi, komfortowymi wagonami. Wagony piętrowe dla Kolei Mazowieckich to kolejny nowoczesny pojazd naszej produkcji, który pojawi się w tym roku na polskich torach – dodał Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.

Wagony piętrowe nowej generacji, które mają być dostarczone do Polski, zyskują popularność wśród pasażerów w innych krajach, między innymi w Niemczech, Luksemburgu, Danii i Izraelu. W ostatnich 13 latach na torach pojawiło się około 2000 wagonów piętrowych. W samych Niemczech użytkowanych jest ponad 1600 wagonów piętrowych Bombardiera. W 2006 roku, podczas światowych targów kolejowych InnoTrans w Berlinie, firma Bombardier Transportation otrzymała przyznawaną przez Deutsche Bahn nagrodę specjalną za wyjątkową jakość i niezawodność swoich wagonów piętrowych.

Wagony są klimatyzowane, doskonale wyciszone, a dzięki pneumatycznemu odsprężynowaniu zapewniają wysoki komfort podróżowania.

Szczególną uwagę poświęcono konstrukcji wagonu przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych. Dzięki automatycznej, chowanej pochylni, miejscu dla kilkunastu wózków inwalidzkich i łatwemu dostępowi do powiększonych toalet, komfort jazdy niepełnosprawnych podróżnych został znacznie podniesiony. Wagon sterowniczy z przedziałami 1 i 2 klasy, posiada w sumie 85 miejsc siedzących, natomiast wagon środkowy wykonany w standardzie 2 klasy - 133 miejsca.


Autor:

Tagi: bombardier, koleje mazowieckie, push-pull

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.