baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Bombardier przedstawia lokomotywę z silnikiem Last Mile Diesel

Podczas tegorocznych targów „Transport Logistic 2011”, które odbywają się w dniach 10-13 maja, Bombardier Transportation dokona premierowego pokazu lokomotywy elektrycznej BOMBARDIER TRAXX AC, wyposażonej w dodatkowy silnik spalinowy.

Silnik ten, określany jako Last Mile Diesel, umożliwia prowadzenie pracy manewrowej lokomotywą elektryczną na odcinkach niezelektryfikowanych. Nowa technologia daje większą elastyczność np. na stacjach końcowych, w terminalach, w portach czy też na terenach fabrycznych. W takich miejscach ostatnie odcinki torów są zazwyczaj niezelektryfikowane i lokomotywy elektryczne musiały być zastępowane lokomotywami spalinowymi. Nowa lokomotywa TRAXX AC z silnikiem Last Mile Diesel pozwala na niczym nieprzerwany kolejowy transport towarowy.

Åke Wennberg, prezes Dywizji Lokomotyw i Wyposażenia w Bombardier Transportation, powiedział: „Nasza najnowsza lokomotywa to prawdziwa innowacja, wraz z którą pojawia się szereg nowych możliwości w zakresie kolejowego transportu towarowego. Jestem przekonany, że klienci będą pod wrażeniem naszego nowego produktu.” Pierwszych pięć lokomotyw tego typu zostało już zamówionych przez firmę leasingową Railpool pod koniec ubiegłego roku. „Spełnia się nasze odwieczne marzenie, a i rynek czekał na taką okazję. Przekonało nas to rozwiązanie”, wyjaśnił dr Walter Breinl, dyrektor zarządzający w Railpool GmbH.

Trzy z tych pięciu lokomotyw będą leasingowane przez szwajcarską prywatną firmę kolejową BLS Cargo. „Lokomotywy Last Mile Diesel pozwalają BLS Cargo rozwinąć się na nowych rynkach”, powiedział dr Dirk Stahl, prezes BLS Cargo. „Naszym klientom ze Szwajcarii, Niemiec i Austrii możemy zaoferować innowacyjne, a przede wszystkim efektywne rozwiązania logistyczne.”

Lokomotywa TRAXX AC z silnikiem Last Mile Diesel to kolejna ulepszona wersja dobrze już znanych i sprawdzonych pojazdów platformy TRAXX, która powstała dzięki ścisłej współpracy z klientami. Co więcej, rozwiązanie Last Mile Diesel wypracowano na podstawie doświadczeń związanych z eksploatacją lokomotywy z napędem hybrydowym BOMBARDIER ALP 45 Dual Power na rynku północnoamerykańskim. Kolejnym planowanym krokiem jest stworzenie lokomotywy TRAXX DC z silnikiem Last Mile Diesel.

Rodzina lokomotyw należących do platformy TRAXX przeznaczona jest do ruchu pasażerskiego i towarowego, krajowego i międzynarodowego. W skład platformy lokomotyw TRAXX wchodzą trzy typy pojazdów z napędem elektrycznym (jednosystemowe zasilane prądem stałym lub przemiennym oraz wielosystemowe) oraz pojazdy spalinowo-elektryczne. Cechą charakterystyczną wszystkich lokomotyw TRAXX jest ich modułowa konstrukcja. Lokomotywy wyposażone są w urządzenia napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC. W sumie sprzedano już ponad 1500 lokomotyw TRAXX.



Autor: (źródło: Bombardier, 10.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.