Rekord prędkości padł na linii pomiędzy miastami Töreboda i Skövde, w południowej Szwecji, z maszynistami kolei SJ AB, jednego z partnerów w projekcie „Zielony pociąg” realizowanego w ramach rozwoju szwedzkich kolei.
Pociągi Regina w trakcie codziennej eksploatacji w Szwecji osiagają maksymalną prędkosć 200 km/godz. Osiagniety rekord jest więc znaczącym sukcesem dla tych pociągów. Jak potwierdzają przeprowadzone testy, pojazdy te są zdolne osiągać predkość 303 km/godz. na klasycznych torach.
Konstruując EZT Regina wiele uwagi poświęcono wózkom, które są „przyjazne dla torów” (unikatowe pasywne samosterowanie). Korzyści tej konstrukcji to zwiększona stabliność przejazdów, zmniejszenie sił oddziaływania na tory oraz mniejsze zużycie koła i szyny w trakcie jazy po łuku. Pociąg wyposażony jest w aktywne boczne zawieszenie, podwyższające komfort podróży, a dzięki szerszemu nadwoziu pojazd dysponuje większą liczbą miejsc siedzących.
Zastosowano w nich także nowy koncept BOMBARDIER ECO4, który optymalizuje zużycie energii, niezawodność i dyspozycyjność oraz oddziaływanie na środowisko.
Nowy rekord prędkości potwierdza potencjał, jakim dysponuje firma Bombardier w sektorze pociągów bardzo dużych prędkości.
Autor: (eb)