Bombardier Transportation, w konsorcjum z Talgo, otrzymał 14-letni kontrakt z RENFE (Krajową Siecią Kolei Hiszpańskich) na serwis pociągów wielkich prędkości 45 AVE S-130. Obsługa techniczna przeprowadzana będzie aż do roku 2022 w dwóch stołecznych zajezdniach RENFE w Santa Catalina i Fuencarral. Udział Bombardier Transportation w tym kontrakcie szacowany jest na około 128 milionów euro (202 milionów USD).
Pociągi AVE S-130 zostały zaprojektowane tak, by osiągać maksymalną prędkość 250 km/godz. i wyposażone są w systemy najnowszej technologii, takie jak dwusystemowy napęd, niezwykle nowoczesny system sygnalizacji pokładowej oraz wózki o zmiennym rozstawie. Pozawala to RENFE na eksploatowanie pociągów nie tylko na nowych hiszpańskich szybkich liniach (o 1,435-milimetrowym rozstawie oraz zasilaniu 25kV), lecz także na standarowej sieci krajowej, której rozstaw wynosi 1,668-milimetra, a zasilanie 3kV. Nowe pociągi oraz lokomotywy jednokabinowe będą również mogły kursować w czterech różnych środowiskach sygnalizacyjnych, takich jak: Europeski System Sterowania Pociągiem (ETCS), system kontroli pociągów LZB, BOMBARDIER EBICAB 900 oraz hiszpański system ochrony pociągów ASFA.
Niniejszy kontrakt pozwoli skonsolidować pozycję lidera firmy Bombardier we wdrażanym obecnie na szeroką skalę w Hiszpanii programie szybkiej kolei, który jest jednym z najbardziej zaawansowanych programów tego typu na świecie.
Autor: