Zamykanie wyjść z antresoli na perony nie będzie wiązało się z jakimikolwiek utrudnieniami dla osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się. Cały czas będą bowiem działały windy.
Nowy dworzec Kraków Główny będzie usytuowany pod torami i peronami dzisiejszej stacji. Połączy kolej z miejskimi autobusami i tramwajami. Będzie to jeden za najnowocześniejszych i najlepiej rozwiniętych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Jego poszczególne elementy łączyć będą ruchome schody i platformy, windy oraz tradycyjne klatki schodowe. Przestrzeń dla pasażerów zostanie zorganizowana na powierzchni 12 tys. metrów kwadratowych. W hallu głównym znajdą miejsce m.in. kasy biletowe, centra obsługi klienta, skrytki bagażowe, miejskie punkty informacyjne, bankomaty, kafejki czy kioski prasowe. Na jednym z poziomów zaplanowano poczekalnię dla pasażerów, restauracje i sklepy.
Obecnie firma BUDUS wykonuje tunele technologiczne, kanały oraz zbiornik wodny przeciwpożarowy. Są także wykonywane fundamenty pod schody tradycyjne oraz schody ruchome. W trakcie realizacji są ponadto roboty zabezpieczeniowe przy istniejących stropach.
Nowy dworzec będzie gotowy w II kwartale 2012 r. Jego budowa jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” Unii Europejskiej. Koszt prac to 130 mln złotych.
Autor: (źródło: PKP S.A., 01.04.2011)