CARGOSPED, spółka z grupy PKP CARGO LOGISTICS, uruchomiła nowy terminal kontenerowy w Gądkach koło Poznania.
- Od momentu podjęcia decyzji o uruchomieniu nowego terminalu kontenerowego w Gądkach, czy raczej dużego punktu przeładunkowego z przeznaczeniem dla naszych klientów z Wielkopolski, do momentu wjechania do terminalu pierwszego ładunku, minęły zaledwie dwa miesiące– powiedział Bogusław Ney, prezes spółki CARGOSPED, w trakcie uroczystego otwarcia terminalu.
Jak zaznaczył, udało się to dzięki wspólnej pracy i porozumieniu z właścicielem – firmą PKP CARGO i jej Wielkopolskim Zakładem.
W ceremonii otwarcia terminalu wzięli udział m.in. Ireneusz Wasilewski, członek zarządu ds. pracowniczych PKP CARGO, Eugeniusz Słoma, zastępca dyrektora ds. handlowych Wielkopolskiego Zakładu PKP CARGO, Wiesław Szafrański, zastępcy dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych Wielkopolskiego Zakładu PKP CARGO, a także klienci i kontrahenci spółki oraz media.
- Pod względem organizacyjnym ta inwestycja jest dopracowana perfekcyjnie. Bardzo często najpierw budowało się terminale, a później dopiero szukało się ładunków do tych terminali, a tutaj jest dokładnie odwrotnie: najpierw znaleziono ładunki, a później w tempie ekspresowym zorganizowano terminal– powiedział Ireneusz Wasilewski.
Według niego punkt został wybrany optymalnie. Ireneusz Wasilewski przypomniał, że to pierwszy przypadek, że spółka ma dwa terminale w obrębie jednej aglomeracji: w Kobylnicy i w Gądkach.
Terminal zlokalizowany jest na linii numer 272 w odległości ok. 11 km od stacji rozrządowej Poznań Franowo, w bezpośrednim sąsiedztwie aż siedmiu linii kolejowych, co umożliwia zarównoprowadzenie składów całopociągowych, jak również satysfakcjonującą obsługę klientów w ruchu rozproszonym. Jednocześnie terminal otoczony jest siecią dróg. Znajduje się przy drodze szybkiego ruchu S11, niedaleko od modernizowanej drogi ekspresowej S5 z Gdyni do Wrocławia przez Poznań oraz autostrady A2.
Podstawowym zadaniem punktu przeładunkowego w Gądkach będzie obsługa jednego z kluczowych klientów spółki. Na wyposażeniu terminalu znajduje się tor o długości 750 metrów, pozwalający na rozładunek całego składu wagonowego. Punkt przeładunkowy zajmuje obszar ponad 14 tys. mkw., o powierzchni składowania ok. 4 tys. mkw., zapewniając maksymalną roczną pojemność na poziomie ok. 70 tys. TEU oraz umożliwiając jednoczesne składowanie ok. 800 TEU.
Autor: (źródło: PKP CARGO, 22.02.2012)