baner
baner
baner
Zakład Zespołów Napędowych – ZZN Liugong Dressta Machinery Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Chcą zbudować przystanek na Niedźwiadku

Trzy firmy złożyły swoje oferty w przetargu na budowę przystanku kolejowego Ursus Niedźwiadek i przejścia podziemnego pod torami kolejowymi. Inwestycja ma być gotowa na przełomie trzeciego i czwartego kwartału przyszłego roku.

Do walki o kontrakt stanęły firmy: Mostostal Warszawa, Trakcja – Tiltra oraz firma Bilfinger Berger Budownictwo. Zaoferowane przez nich ceny wahały się od ok. 16,2 mln zł do 19,4 mln zł. Trwa sprawdzanie ofert. Firma, która wygra postępowanie, będzie miała 16 miesięcy – od dnia podpisania umowy – na realizację inwestycji. Jeśli umowa zostałaby podpisana w maju, cała inwestycja byłaby gotowa we wrześniu 2013 roku.

Dzięki tej inwestycji, w Ursusie – na wysokości osiedla Niedźwiadek – powstanie duży węzeł przesiadkowy składający się, oprócz przystanku kolejowego i tunelu pod torami, z pętli autobusowej (już istnieje) i parkingu w systemie Parkuj i Jedź (Jest już pozwolenie na użytkowanie, które uprawomocni się 24 maja. Parking zostanie uruchomiony po uprawomocnieniu się decyzji).

Wybrany w przetargu wykonawca będzie musiał przebudować istniejący układ torowy wraz całą infrastrukturą kolejową, wybudować peron kolejowy oraz wydrążyć przejście pod torami. W czasie prac konieczne będzie wprowadzenie zmian w organizacji ruchu kolejowego (szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną przedstawione w terminie późniejszym).

Przystanek kolejowy będzie jednoperonowy. Peron zostanie wybudowany między torami. Nad nim wybudowane zostanie efektowne zadaszenie.

Przejście podziemne połączy ulice: Orląt Lwowskich i Mariana Krawczyka. Na obu końcach tunelu powstaną klatki schodowe oraz windy. Do tunelu będzie można również wejść bezpośrednio z peronu kolejowego. W przejściu pod torami zostanie też wytyczona ścieżka dla rowerów.


Autor: (źródło: ZTM Warszawa, 08.05.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.