baner
baner
baner
Wytwórnia Podkładów Strunobetonowych „STRUNBET” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Chętni do obsługi linii z Okęcia

Z lotniska Okęcie podróżnych chciałyby wozić Szybka Kolej Miejska, Koleje Mazowieckie a nawet PKP Intercity. Przewoźnicy mogą jednak nie zdążyć z przygotowaniami do otwarcia linii, które ma nastąpić w połowie 2011 roku.

Prace budowlane niespełna 2-km odcinka torów, które połączą lotnisko z linią kolejową do centrum Warszawy, już trwają. Wciąż jednak nie wiadomo, kto będzie przewozić pasażerów. Co prawda wszyscy przewoźnicy chcieliby obsługiwać linię, ale mogą nie zdążyć z zakupem odpowiedniego taboru.

Do przewozów przygotowuje się np. SKM, ale trafia na problemy. - Wciąż nie mamy zapewnionego finansowania dla zakupu taboru do obsługi tej linii. - mówi Leszek Walczak, prezes SKM Warszawa. Bez względu na to, przewoźnik ogłosił przetarg na zakup 13 pociągów za ok. 300 mln zł. Procedura przesuwa się jednak w czasie i nie jest pewne, czy oferenci zdążą z dostawą składów przed końcem inwestycji.

Jak uważa rzecznik PKP Intercity Paweł Ney, na torach znajdzie się jeszcze miejsce dla innych przewoźników.

- Na całym świecie połączenia z portów lotniczych układane są według podobnego schematu: jako pierwszy odjeżdża zawsze pociąg, który zatrzymuje się najrzadziej, kilka minut po nim rusza skład typu Regio Expres zatrzymujący się częściej, ale nie na wszystkich stacjach po drodze. Ostatni w trasę zabierałby pasażerów pociąg realizujący połączenie aglomeracyjne, który stawałby na każdej stacji, a więc jechał najdłużej. Twierdzi Ney. Jest jednak jeden kłopot - na stacji Okęcie pociągi nie mogą zawracać, a Intercity nie dysponuje pociągami typu Push-Pull, które są konieczne do obsługi tego połączenia.

Koleje Mazowieckie są chyba najbliższe uruchomienia połączenia. Spółka woziłaby podróżnych z Okęcia przez centrum Warszawy do Modlina, gdzie do wiosny 2012 roku ma powstać port lotniczy dla tanich linii lotniczych. Pociągi przewoźnika wyjeżdżałyby z Okęcia co 0,5 godz.


Autor: (źródło: mjc, ec, TVN Warszawa, 16.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.