baner
baner
baner
MODERTRANS POZNAŃ Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Chętni do obsługi linii z Okęcia

Z lotniska Okęcie podróżnych chciałyby wozić Szybka Kolej Miejska, Koleje Mazowieckie a nawet PKP Intercity. Przewoźnicy mogą jednak nie zdążyć z przygotowaniami do otwarcia linii, które ma nastąpić w połowie 2011 roku.

Prace budowlane niespełna 2-km odcinka torów, które połączą lotnisko z linią kolejową do centrum Warszawy, już trwają. Wciąż jednak nie wiadomo, kto będzie przewozić pasażerów. Co prawda wszyscy przewoźnicy chcieliby obsługiwać linię, ale mogą nie zdążyć z zakupem odpowiedniego taboru.

Do przewozów przygotowuje się np. SKM, ale trafia na problemy. - Wciąż nie mamy zapewnionego finansowania dla zakupu taboru do obsługi tej linii. - mówi Leszek Walczak, prezes SKM Warszawa. Bez względu na to, przewoźnik ogłosił przetarg na zakup 13 pociągów za ok. 300 mln zł. Procedura przesuwa się jednak w czasie i nie jest pewne, czy oferenci zdążą z dostawą składów przed końcem inwestycji.

Jak uważa rzecznik PKP Intercity Paweł Ney, na torach znajdzie się jeszcze miejsce dla innych przewoźników.

- Na całym świecie połączenia z portów lotniczych układane są według podobnego schematu: jako pierwszy odjeżdża zawsze pociąg, który zatrzymuje się najrzadziej, kilka minut po nim rusza skład typu Regio Expres zatrzymujący się częściej, ale nie na wszystkich stacjach po drodze. Ostatni w trasę zabierałby pasażerów pociąg realizujący połączenie aglomeracyjne, który stawałby na każdej stacji, a więc jechał najdłużej. Twierdzi Ney. Jest jednak jeden kłopot - na stacji Okęcie pociągi nie mogą zawracać, a Intercity nie dysponuje pociągami typu Push-Pull, które są konieczne do obsługi tego połączenia.

Koleje Mazowieckie są chyba najbliższe uruchomienia połączenia. Spółka woziłaby podróżnych z Okęcia przez centrum Warszawy do Modlina, gdzie do wiosny 2012 roku ma powstać port lotniczy dla tanich linii lotniczych. Pociągi przewoźnika wyjeżdżałyby z Okęcia co 0,5 godz.


Autor: (źródło: mjc, ec, TVN Warszawa, 16.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.