baner
baner
baner
Pixel Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ciąg dalszy mediacji w sprawie połączeń kolejowych

Dzisiaj, 9 stycznia, w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się spotkanie przedstawicieli Województw Małopolskiego, Śląskiego i Świętokrzyskiego, Spółek PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity i kolejowych związków zawodowych w sprawie organizacji przewozów międzywojewódzkich w obowiązującym rozkładzie jazdy. Spotkanie poprowadził Wicemarszałek Roman Ciepiela.

Spotkanie to zapowiedziane zostało wcześniej, podczas protestu kolejarzy pod Urzędem Marszałkowskim w dniu 19 grudnia 2008 r. Podobnie jak przed trzema tygodniami, problemem, który omawiano, była kwestia braku uruchomienia w nowym rozkładzie jazdy pięciu par pociągów kursujących na trasie Katowice-Olkusz-Sędziszów-Kielce i jednej pary pociągów na trasie Zakopane-Kraków. Pociągi te, dotychczas finansowane przez Ministerstwo Finansów, zostały pozbawione źródła finansowania od dnia 14 grudnia 2008 r.

Pociągi te nigdy nie były przedmiotem uzgodnień Województwa Małopolskiego z PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. i nie były ujęte w umowach, jakie corocznie zawierane są pomiędzy Województwem a Przewoźnikiem. Mimo to, Samorząd Województwa mając na uwadze konsekwencje społeczne wynikające z braku uruchomienia połączeń, podjął próbę rozwiązania problemu zapraszając do wspólnych rozmów zainteresowane strony.

Wicemarszałek Roman Ciepiela zwrócił się do przedstawicieli PKP Przewozy Regionalne z propozycją opracowania kosztów przywrócenia części nieuruchomionych połączeń, najistotniejszych z punktu wiedzenia mieszkańców. Materiał ten będzie stanowił podstawę do starań o uzyskanie dofinansowania tych połączeń w Ministerstwie Infrastruktury. O to dofinansowanie wystąpiłyby wspólnie Samorządy trzech Województw: Małopolskiego, Śląskiego i Świętokrzyskiego. – Sprawa powinna być rozstrzygnięta do końca stycznia – powiedział podczas spotkania Wicemarszałek Ciepiela.

Zgodnie z uregulowaniami ustawy o transporcie kolejowym, samorząd województwa jest zobowiązany do organizowania i dotowania regionalnych przewozów pasażerskich. Zadanie to jest wykonywane na podstawie umów ramowych i umów rocznych zawieranych na dany okres obowiązywania rozkładu jazdy pociągów.

Samorząd województwa corocznie zwiększa wysokość środków na dofinansowanie przewozów kolejowych. W roku 2009 na ten cel przewidziano kwotę 48 256 432,00 zł (o 12% więcej niż w roku 2008 - w którym wartość udzielonej dotacji wyniosła 43 086 100,00 zł.) W nowym rozkładzie jazdy zwiększono również pracę przewozową z 5,172 mln do 5,297 mln pociągokilometrów, planując uruchomienie 325 pociągów regionalnych. Większość zaplanowanych połączeń stanowi kontynuację sprawdzonej, dotychczas obowiązującej oferty przewozowej. Uwzględniono również część wniosków składanych przez podróżnych.


Autor: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.