baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Co należy zrobić aby zaoszczędzić 71 minut?

Po skończeniu modernizacji odcinka Podłęże – Rzeszów o ponad godzinę skróci się czas jazdy pociągiem z Krakowa do Rzeszowa. Obecnie trwają roboty budowane związane z modernizacją linii kolejowej nr 91 łączącej te dwa miasta. W połowie lutego oddano do eksploatacji ponad pięciokilometrowy odcinek toru nr 2 na odcinku Trzciana – Rudna Wielka.

Łączna długość modernizowanego odcinka wynosi 138,7 km. W ramach modernizacji planowane jest dostosowanie linii kolejowej do prędkości dla pociągów pasażerskich 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków – Rzeszów skróci się o około 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.

W ramach modernizacji, na 16 stacjach zostaną przebudowane układy torowe. Dodatkowo wszystkie przystanki na tej trasie zostaną przebudowane i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wybudowany zostanie również nowy przystanek osobowy - Dębica Wschodnia.

W ramach projektu założono przebudowę i budowę 138 wiaduktów, mostów i estakad. Zlikwidowanych zostanie nawet 49 przejazdów w poziomie szyn, a na 11 zabudowane będą nowe urządzenia samoczynne sygnalizacji przejazdowej. Dodatkowo powstanie 1 nowy przejazd kategorii B. Modernizacji zostaną poddane także urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacyjne. W całości zostanie wymieniona sieć trakcyjna nad torami. Ochronę akustyczną zapewnią ekrany – łączna ich długość wyniesie ponad 58 km. W ramach projektu założono budowę przejść dla zwierząt oraz dostosowanie mostów, wiaduktów i przepustów do warunków w decyzji środowiskowej w łącznej ilości 44 sztuki. 

Wykaz miejsc robót budowlanych na których są lub będą w najbliższym czasie prowadzone prace:

Kontrakt 1.1

  • stacja Podłęże wraz z podg. Rudzice,
  • szlak Podłęże – Kłaj,
  • szlak Kłaj – Bochnia,
  • stacja Bochnia, 

Kontrakt 1.2

  • szlak Bochnia – Brzesko Okocim,
  • stacja Biadoliny, 

Kontrakt 1.3

  • szlak Biadoliny – Bogumiłowice,
  • stacja Bogumiłowice,
  • szlak Bogumiłowice – Tarnów Mościce,
  • stacja Tarnów 

Kontrakt 2.1

  • szlak Tarnów wschód – Wola Rzędzińska,
  • stacja Wola Rzędzińska,
  • szlak Czarna Tarnowska – Grabiny,
  • stacja Dębica, 

Kontrakt 2.2

  • szlak Dębica – Ropczyce,
  • stacja Ropczyce,
  • szlak Ropczyce – Sędziszów Małopolski, 

Kontrakt 2.3

  • szlak Trzciana – Rudna Wielka,
  • stacja Rudna Wielka,
  • szlak Rudna Wielka – Rzeszów Zach

Orientacyjny koszt całkowity projektu to 4 672,08 mln PLN, z czego szacunkowa kwota dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej wyniesie 2 181,02 mln PLN.

Zakończenie prac przewidziano do końca 2014.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 28.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.