baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Coraz więcej FLIRT-ów

Producent FLIRT-a Stadler Pankow GmbH (niemiecki oddział szwajcarskiej Grupy Stadler Rail) podpisał podczas Międzynarodowych Targów Techniki Pojazdów Szynowych Innotrans w Berlinie umowę na dostawę kolejnych dwunastu czteroczłonowych oraz siedmiu trzyczłonowych Regionalnych Zespołów Trakcyjnych.

Pięćsetny będzie jeździł w Niemczech
Szybko wyliczono, że w 2010 roku pojawi się już pięćsetny FLIRT, bowiem od grudnia 2010 zamówione pojazdy będą obsługiwać trasę Frankfurt – Wiesbaden – Koblencja – Koblencja-Lützel w regionie Rheingau w Niemczech. Całkowita wartość kontraktu Stadlera z firmą VIAS GmbH wynosi około 70 milionów euro.
- Jesteśmy dumni, że możemy ogłosić podpisanie kontraktu z firmą VIAS właśnie podczas targów Innotrans 2008 - powiedział Michael Daum, Prezes Zarządu niemieckiego oddziału firmy Stadler. - Pierwsze zamówienie na dostawę Regionalnego Zespołu Trakcyjnego typu FLIRT otrzymaliśmy w 2002 roku także podczas targów Innotrans. Od tego czasu pociągi FLIRT zostały zakupione przez klientów ze Szwajcarii, Francji, Norwegii, Włoch, Polski, Algierii, Finlandii, Węgier oraz Niemiec. Pragniemy podziękować naszemu Klientowi firmie VIAS za zaufanie, jakim nas obdarzył. Dzięki podpisaniu tej umowy pięćsetny pociąg FLIRT będzie kursował po trasach nad Renem w Niemczech - dodał prezes Stadlera.

Wysokie standardy
Niskopodłogowe FLIRTY na najnowsze zamówienie dla VIAS GmbH zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić podróżnym bezstopniowy dostęp do wszystkich wagonów oraz przedziałów. W każdym pojeździe znajdzie się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Trzyczłonowy pojazd FLIRT będzie posiadał 170 miejsc siedzących, w tym 22 fotele składane oraz 8 miejsc w pierwszej klasie. Natomiast pociąg czteroczłonowy będzie dysponował 230 miejscami siedzącymi, w tym 26 fotelami składanymi oraz 16 miejscami w pierwszej klasie.
Każdy pojazd FLIRT jest dodatkowo wyposażony w dwie rampy wjazdowe, które znajdą się przy wejściach do pociągu. Aby sprostać obecnym wymaganiom odnośnie wygody i komfortu podróżowania, pociągi zostały wyposażone w klimatyzację. Bezpieczeństwo podróżowania gwarantuje system monitoringu zainstalowany wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. Pociągi mogą się poruszać z maksymalną prędkością 160 km/h.

Produkują i jeżdżą już u nas
Pojazdy trakcyjne FLIRT kursują już w Polsce. W czerwcu 2006 roku Stadler wygrał przetarg na dostawę 14. pojazdów FLIRT dla Mazowsza i Śląska. Całkowita wartość kontraktu wyniosła 257,6 miliona złotych. Natychmiast po otrzymaniu zamówienia od obu województw zespół firmy Stadler rozpoczął prace związane z uruchomieniem produkcji na terenie Polski, w nowym zakładzie w Siedlcach. Zaledwie 19 miesięcy później firma była gotowa zaprezentować pierwsze dwa pojazdy zmontowane w nowo powstałym zakładzie. Dwa pierwsze pociągi wyprodukowane dla województwa mazowieckiego zostały oficjalnie przekazane odbiorcy w maju 2008 roku, natomiast pojazdy dla Śląska zostały dostarczone we wrześniu 2008 roku. Kolejne pociągi będą sukcesywnie przekazywane obu województwom do końca 2008 roku.


Autor:

Tagi: stadler, flirt

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.