baner
baner
baner
TABOR DĘBICA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

CTL Logistics: dostawy kruszywa pod budowę ekologicznej autostrady

CTL Logistics, drugi największy udziałowiec rynku kolejowych przewozów towarowych w Polce, dostarczył 100 tys. ton wysokiej jakości kruszywa na budowę autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl-Świecko. Kontrakt realizowany był od kwietnia do końca lipca 2011 roku. Materiał, który wykorzystany został do budowy specjalnej betonowej nawierzchni, transportowany był z kilku kopalni w Niemczech.

Kruszywo dostarczone przez CTL Logistics do Polski przyjechało 50-cioma pociągami zawierającymi łącznie 2 tys. wagonów. Ilość dostarczonego w tej sposób materiału budowlanego na A2 pokryłaby dwu metrową warstwą kruszywa, powierzchnię 15 boisk sportowych. Gdyby nie kolej, przetransportowanie takiej masy materiałów byłoby praktycznie niemożliwe.

- Transport kolejowy to najbardziej ekologiczna i opłacalna forma przewożenia materiałów na dużych odległościach. Przy tym kontrakcie ograniczyliśmy do absolutnego minimum inne środki transportu. Kruszywo dostarczane było bezpośrednio do betonowni i już, jako półprodukt trafiało na plac budowy – wyjaśnia Michał Bryliński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju- Europa Zachodnia CTL Logistics. - Wyobraźmy sobie stan naszych dróg, po których dokładnie tę samą ilość kruszywa, którą przywieźliśmy pociągami, dostarcza 3 tys. ciężarówek. Przenoszenie transportu z dróg na tory to pójście za europejskimi trendami i troska o stan infrastruktury drogowej w Polsce - dodaje.

Zgodnie z unijnymi wymogami każda inwestycja drogowa obostrzona jest przepisami związanymi z ochroną środowiska. A2 budowana jest w technologii betonowej, wymagającej dostarczenia dobrej jakości kruszywa, ale też wymagającej szerokich działań zabezpieczających stan środowiska. Dlatego zgodnie z wymogami narzuconymi przez UE w projekcie budowy znalazły się m.in. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, zaprojektowano pasy drzew i krzewów. Przepisy wskazują także konieczność uwzględnienia zasad ochrony środowiska podczas samego procesu budowy dróg i autostrad.


Autor: (źródło: CTL Logistics, 11.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.