baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

CTL Logistics: dostawy kruszywa pod budowę ekologicznej autostrady

CTL Logistics, drugi największy udziałowiec rynku kolejowych przewozów towarowych w Polce, dostarczył 100 tys. ton wysokiej jakości kruszywa na budowę autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl-Świecko. Kontrakt realizowany był od kwietnia do końca lipca 2011 roku. Materiał, który wykorzystany został do budowy specjalnej betonowej nawierzchni, transportowany był z kilku kopalni w Niemczech.

Kruszywo dostarczone przez CTL Logistics do Polski przyjechało 50-cioma pociągami zawierającymi łącznie 2 tys. wagonów. Ilość dostarczonego w tej sposób materiału budowlanego na A2 pokryłaby dwu metrową warstwą kruszywa, powierzchnię 15 boisk sportowych. Gdyby nie kolej, przetransportowanie takiej masy materiałów byłoby praktycznie niemożliwe.

- Transport kolejowy to najbardziej ekologiczna i opłacalna forma przewożenia materiałów na dużych odległościach. Przy tym kontrakcie ograniczyliśmy do absolutnego minimum inne środki transportu. Kruszywo dostarczane było bezpośrednio do betonowni i już, jako półprodukt trafiało na plac budowy – wyjaśnia Michał Bryliński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju- Europa Zachodnia CTL Logistics. - Wyobraźmy sobie stan naszych dróg, po których dokładnie tę samą ilość kruszywa, którą przywieźliśmy pociągami, dostarcza 3 tys. ciężarówek. Przenoszenie transportu z dróg na tory to pójście za europejskimi trendami i troska o stan infrastruktury drogowej w Polsce - dodaje.

Zgodnie z unijnymi wymogami każda inwestycja drogowa obostrzona jest przepisami związanymi z ochroną środowiska. A2 budowana jest w technologii betonowej, wymagającej dostarczenia dobrej jakości kruszywa, ale też wymagającej szerokich działań zabezpieczających stan środowiska. Dlatego zgodnie z wymogami narzuconymi przez UE w projekcie budowy znalazły się m.in. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, zaprojektowano pasy drzew i krzewów. Przepisy wskazują także konieczność uwzględnienia zasad ochrony środowiska podczas samego procesu budowy dróg i autostrad.


Autor: (źródło: CTL Logistics, 11.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.