Realizacja przewozów kontenerów na zlecenie innych firm - tak dotychczas funkcjonowała firma CTL Logistics. Od teraz będzie operatorem intermodalnym walczącym na rynku z giełdową spółką.
W Polsce połowę przewozów intermodalnych (wykorzystujących więcej niż jeden środek transportu) realizowały do tej pory trzy spółki: Polzug, Spedcont i giełdowe PCC Intermodal. Dołącza do nich CTL Logistics, którego zarząd zapowiada budowę siatki połączeń i koncentrację na przewozach kontenerów w transporcie międzynarodowym. Władze firmy poinformowały także, że będą walczyć o rynek m.in. z PCC Intermodal na trasach z i do terminali południowej Polski.
Pierwszym posunięciem firmy będzie uruchomienie pociągów z Hamburga i Bremerhaven do terminali partnerskich w Warszawie, Sosnowcu, Kątach Wrocławskich i własnego terminala intermodalnego w Piotrkowie Trybunalskim. Kolejne działania to połączenie portów Gdyni i Gdańska z terminalami w głębi kraju. Strategia ma się zakończyć uruchomieniem przewozów intermodalnych za wschodnią granicę. Mają one bazować na własnych terminalach CTL Logistics w Piotrkowie Trybunalskim i Bruzgach na Białorusi.
Autor: (źródło: Parkiet, Tomasz Furman, 28.01.2010)