CTL jest wciąż największym polskim prywatnym przewoźnikiem w Polsce. Po wynikach za I półrocze 2011 roku, CTL Logistics zgodnie z danymi UTK jest drugą w Polsce koleją pod względem pracy przewozowej z udziałem na poziomie 7,19% i trzecią w globalnym rankingu firm pod względem ilości przewiezionych towarów.
Pod względem wykonanej pracy przewozowej na rynku intermodalnym, na pierwszym miejscu jest PKP Cargo z udziałem wynoszącym 63,6%. CTL Logistics jest wiceliderem. Trzecią pozycję zajmuje LOTOS Kolej z udziałem 7,11%, a czwartą DB Schenker, którego udział w rynku przewozów towarowych wyniósł 6,47%.
Według raportu Urząd Transportu Kolejowego w III kwartałach 2011 roku Spółki kolejowe przetransportowały rekordową liczbę jednostek ładunkowych, łącznie - 340,9 tysiąca sztuk (wzrost 31,5% rok do roku). Łączna masa przetransportowanych w tym systemie ładunków osiągnęła w trzech kwartałach b.r. poziom 4,1 mln ton, o 28,2% więcej niż w roku ubiegłym. Przewoźnicy przy jej transporcie wykonali pracę przewozową na poziomie 1,4 mld tonokilometrow (wzrost o 25,1%).
CTL Logistics jest spółką, która w omawianym okresie rozwijała się bardzo dynamicznie pod względem zdobywania nowych rynków i partnerów. W czerwcu spółka nawiązała współpracę z Kolejami Białoruskimi w ramach wspólnego obsługiwania białorusko-polskiego terminala BielPolLogistics mieszczącego się w obwodzie grodzieńskim. CTL Logistics jest jedynym prywatnym przewoźnikiem z Polski przewożącym ładunki z Rosji do krajów UE całymi składami. W październiku CTL Logistics GmbH, należąca do Grupy CTL Logistics i niemiecka spółka Konrad Zippel Intermodal GmbH podpisały umowę w myśl której od początku 2012 roku obie firmy wspólnie rozpoczną obsługę przewozów z Hamburga i Bremerhaven do terminali w Büna oraz Wustermark w Niemczech. Roczny wolumen przewiezionego towaru jest przewidywany na poziomie 700 tys. ton.
Grupa CTL zamierza kontynuować swoją strategię spółki przewozowej łączącej Wschód z Zachodem, wzmacniając tym samym swoją pozycję na polskim rynku przewozów intermodalnych i kolejowych.
Autor: (źrodło: CTL Logistics, 19.12.2011)