baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

CTL Logistics największym prywatnym przewoźnikiem w Polsce

CTL jest wciąż największym polskim prywatnym przewoźnikiem w Polsce. Po wynikach za I półrocze 2011 roku, CTL Logistics zgodnie z danymi UTK jest drugą w Polsce koleją pod względem pracy przewozowej z udziałem na poziomie 7,19% i trzecią w globalnym rankingu firm pod względem ilości przewiezionych towarów.

Pod względem wykonanej pracy przewozowej na rynku intermodalnym, na pierwszym miejscu jest PKP Cargo z udziałem wynoszącym 63,6%. CTL Logistics jest wiceliderem. Trzecią pozycję zajmuje LOTOS Kolej z udziałem 7,11%, a czwartą DB Schenker, którego udział w rynku przewozów towarowych wyniósł 6,47%.

Według raportu Urząd Transportu Kolejowego w III kwartałach 2011 roku Spółki kolejowe przetransportowały rekordową liczbę jednostek ładunkowych, łącznie - 340,9 tysiąca sztuk (wzrost 31,5% rok do roku). Łączna masa przetransportowanych w tym systemie ładunków osiągnęła w trzech kwartałach b.r. poziom 4,1 mln ton, o 28,2% więcej niż w roku ubiegłym. Przewoźnicy przy jej transporcie wykonali pracę przewozową na poziomie 1,4 mld tonokilometrow (wzrost o 25,1%).

CTL Logistics jest spółką, która w omawianym okresie rozwijała się bardzo dynamicznie pod względem zdobywania nowych rynków i partnerów. W czerwcu spółka nawiązała współpracę z Kolejami Białoruskimi w ramach wspólnego obsługiwania białorusko-polskiego terminala BielPolLogistics mieszczącego się w obwodzie grodzieńskim. CTL Logistics jest jedynym prywatnym przewoźnikiem z Polski przewożącym ładunki z Rosji do krajów UE całymi składami. W październiku CTL Logistics GmbH, należąca do Grupy CTL Logistics i niemiecka spółka Konrad Zippel Intermodal GmbH podpisały umowę w myśl której od początku 2012 roku obie firmy wspólnie rozpoczną obsługę przewozów z Hamburga i Bremerhaven do terminali w Büna oraz Wustermark w Niemczech. Roczny wolumen przewiezionego towaru jest przewidywany na poziomie 700 tys. ton.

Grupa CTL zamierza kontynuować swoją strategię spółki przewozowej łączącej Wschód z Zachodem, wzmacniając tym samym swoją pozycję na polskim rynku przewozów intermodalnych i kolejowych.


Autor: (źrodło: CTL Logistics, 19.12.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.