baner
baner
baner
ALFA POLAND Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

CTL Logistics wchodzi w intermodal

Działający na polskim rynku operatorzy intermodalni mają nowego konkurenta. CTL Logistics, dotychczas jedynie realizujący przewozy kontenerów na zlecenie operatorów, sam zamierza stać się operatorem intermodalnym. Władze firmy zapowiadają intensywną budowę siatki połączeń i koncentrację na przewozach kontenerów w transporcie międzynarodowym.

W pierwszej fazie wdrażania strategii CTL planuje uruchomienie pociągów z Hamburga i Bremerhaven do terminali partnerskich w Warszawie, Sosnowcu, Kątach Wrocławskich i własnego terminala intermodalnego w Piotrkowie Trybunalskim.  W kolejnej fazie uruchomione zostaną połączenia krajowe z portów trójmiejskich i międzynarodowe z portów ARA. Ostatnim krokiem będzie uruchomienie przewozów intermodalnych za wschodnią granicę. Będą one realizowane w oparciu o własne terminale CTL w Piotrkowie Trybunalskim i Bruzgach.

- Rynek przewozów intermodalnych rozwija się bardzo dynamicznie. Szacuje się, że do 2015 będzie rósł w tempie niemal 6% rocznie. Bardzo duży potencjał ma przede wszystkim transport kontenerów z Azji. Dodatkowo obecna sytuacja rynkowa sprzyja nawiązywaniu strategicznych partnerstw, na przykład z portami i terminalami – dzięki temu nie musimy ponosić kosztów tworzenia własnej infrastruktury.” - mówi Krzysztof Sędzikowski, Prezes Zarządu CTL Logistics.

Przedstawiciele wskazują, że CTL ma już doświadczenie w realizacji tego typu projektów, jednak rola operatora intermodalnego, pozyskującego zlecenia bezpośrednio od klientów jest dla nich nowa.  Artur Pielech, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, podkreśla, że przewagę CTL stanowi właśnie to, że firma będzie jednocześnie przewoźnikiem i operatorem. - Dla klientów to korzystne, ponieważ operacje realizujemy własnym taborem. Cały proces, od a do z, wykonujemy sami, nie musimy korzystać z usług innych przewoźników. Dzięki temu możemy zaproponować lepszą ofertę, i jesteśmy bardziej elastyczni. Co więcej, działamy również na rynku niemieckim i możemy przekraczać granicę bez konieczności zmiany lokomotywy na granicy. To daje nam przewagę szybkości, a w tego typu przewozach czas ma dla klientów ogromne znaczenie. - mówi Pielech.

Oprócz przewozów kontenerów koleją CTL chce zaproponować klientom także obsługę terminalową na terminalach własnych i partnerskich, dowóz kontenera do klienta finalnego i  obsługę celną.


Autor: (źródło: CTL Logistics, 28.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.