Od lutego 2010 CTL rozpoczął realizację przewozów z fabryki FIATA w Tychach. Średni tygodniowy wolumen to trzy ładowne składy kursujące ze stacji nadania w Tychach do Oberhausen w Niemczech. Przewozy odbywają się na zlecenie importerów aut z Europy Zachodniej.
Każdy skład prowadzony jest przez dwie lokomotywy, spalinową i elektryczną, dzięki czemu możliwe jest podstawienie pociągu bezpośrednio na teren fabryki. Każdy pociąg jest na trasie do granicy państwa chroniony przez specjalistyczną firmę. Dzięki systemowi GPS zamontowanemu w lokomotywach zleceniodawca ma także czasie rzeczywistym bezpośredni dostęp do informacji o aktualnym położeniu pociągu zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.
- Do tej pory przewozy te realizowały DB Schenker i PKP Cargo, jednak ze względu na możliwość zaoferowania krótkiego czasu przewozów oraz koordynację procesu po obu stronach granicy przez CTL i mniejsze koszty operacyjne klient zdecydował się powierzyć ten projekt nam. - komentuje pozyskanie nowego kontraktu Artur Pielech, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu CTL Logistics. Realizacja przewozów z Tych jest możliwa między innymi dzięki niedawnym zmianom w strategii funkcjonowania CTL w Niemczech. - Przekazanie składu na granicy trwa nie dłużej niż 2 godziny, mamy pełną kontrolę nad przewozem. - dodaje Artur Pielech.
Autor: (źródło: CTL Logistics, 11.03.2010)