19 maja na stołeczne tory wyjechała linia T. W tym roku obsługiwana przez trzy tramwaje - warszawski tramwaj promocyjny oraz dwa zabytkowe wagoniki. W pojazdach obowiązuje standardowa taryfa ZTM.
Podczas godzinnej przejażdżki można zobaczyć charakterystyczne miejsca związane z historią Warszawy – m.in. pomnik prezydenta Narutowicza, kompleks Filtrów Warszawskich, dawne więzienie na Pawiaku, Umschlagplatz i tereny byłego getta, wybieg warszawskich „miśków”, urokliwą panoramę Starego Miasta, kościół św. Anny i Muzeum Powstania Warszawskiego.
Tramwaje kursują w weekendy i dni świąteczne (w tym 7 i 8 czerwca oraz 15 sierpnia) na trasie:
PL. NARUTOWICZA - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - al. Niepodległości - Chałubińskiego - al. Jana Pawła II - Stawki - Andersa - Międzyparkowa - Słomińskiego - most Gdański - Starzyńskiego - Jagiellońska - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - Okopowa - Towarowa - pl. Zawiszy - Grójecka - PL. NARUTOWICZA.
Od 19 maja do 30 września, na linii T jeździ multimedialny - warszawski tramwaj promocyjny, w którym połączono styl retro z nowoczesną techniką (dodatkowe informacje o wagonie promocyjnym można znaleźć na stronie - www.tw.waw.pl w zakładce Warszawski Wagon Promocyjny).
Natomiast od 7 czerwca do 2 września, linia T będzie obsługiwana również przez dwa zabytkowe wagoniki, w których konduktorami będą członkowie Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, którzy – tylko w wybranych kursach – opowiedzą pasażerom o historii stolicy i ciekawostkach związanych z komunikacją miejską.
W wagonach linii T obowiązuje standardowa taryfa biletowa ZTM. Bilety jednorazowe są kasowane w kasownikach tradycyjnych (tzw. dziurkaczach), obsługiwanych przez konduktorów – członków Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, którzy umieszczają na biletach pieczątkę wraz z adnotacją o dacie i godzinie rozpoczęcia przejazdu.
Przejazd na podstawie ważnego biletu okresowego (krótko- lub długookresowego) jest możliwy po wcześniejszym jego skasowaniu (aktywowaniu karty) w innym pojeździe komunikacji miejskiej lub w bramce metra.
Autor: (źródło: ZTM Warszawa, 21.05.2012)