baner
baner
baner
Vossloh Skamo sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Czego brakuje w metrze

Jeden z najaktywniejszych internautów portalu tvnwarszawa.pl zamieścił już kilka artykułów dotyczących lepszego oznakowania warszawskiego metra. Sporządził również własny projekt tablic informacyjnych, który zaoferował przekazać miastu za darmo. - Codziennie dostajemy tysiące propozycji różnych zmian – odpowiada na inicjatywę Krzysztof Malawko, rzecznik podziemnej kolejki.

- Informacje umieszczone w wagonach metra są wyjątkowo skąpe i do tego dla pasażerów nie znających miasta mało przydatne. Poza nazwami stacji nie da się praktycznie niczego dowiedzieć – pisze w jednym z artykułów internauta „Yackoo”, który ocenia, że można to zrobić lepiej i przywołuje przykład z sąsiedztwa.

- W Pradze czeskiej miałem okazję przyjrzeć się schematowi tras tamtejszego metra. Poza informacją o nazwach stacji można tam znaleźć także wskazówki, gdzie należy wysiąść aby dotrzeć do dworca, na lotnisko, czy też ciekawych turystycznie miejsc. W Warszawie na tablicach nad drzwiami są tylko nazwy stacji, zaś plany miasta ze schematem trasy są mało czytelne - twierdzi Yackoo.

Przygotowany przez niego projekt tablicy informacyjnej jest bardziej szczegółowy. Jest tu możliwość zobaczenia, iż w pobliżu stacji jest parking Parkuj i Jedź. Można także sprawdzić z której stacji najlepiej dojechać na lotnisko, z której jest najbliżej na Stare Miasto, oraz jakie autobusy i tramwaje się przy nich zatrzymują. Ponadto oznaczenia są dwujęzyczne.

Dziennikarze TVN Warszawa projekt przekazali rzecznikowi warszawskiego metra, ale ten nie był zaskoczony.

- Codziennie dostajemy tysiące maili z propozycjami zmian w funkcjonowaniu metra, w tym także projekty tablic informacyjnych. Te które mamy są czytelne. Poza tym oznakowania w pociągach nie mogą zastępować systemu informacji miejskiej - mówi Malawko, którego zdaniem nie są to dostateczne powody do zmian.

Zaznaczył jednocześnie, że metro nie bagatelizuje pomysłów zgłaszanych przez pasażerów i wszystkie archiwizuje.

Z kolei Witoldowi Urbanowskiemu miłośnikowi komunikacji miejskiej projekt internauty spodobał się bardzo.

- Obecny projekt powstał na przełomie lat 70 i 80 i przydałoby się go aktualizować. Brakuje w nim m.in. oznaczeń dworców kolejowych, które w innych krajach europejskich są normą. Dobry jest też pomysł oznaczenia miejsc, które mogą zainteresować turystów - powiedział Urbanowski. - Dało się kosztem kilkudziesięciu tysięcy złotych wymienić tablice w wagonach przy okazji zmiany nazwy stacji Ratusz Arsenał, więc nie jest to zadanie niewykonalne – dodał pasjonat, którego zdaniem schematom na stacjach też przydałby się powiew świeżości - Niektóre z nich zawierają informacje przed wielu lat.

- Aktualizujemy je na bieżąco. System informacji się zmienia. Jest więcej map otoczenia stacji, pojawiły się wyświetlacze, oznakowania wind. Planujemy też mapy dotykowe dla niewidomych. - twierdzi Malawko.


Autor: (źródło: Milena Zawiślańska, TVN Warszawa.PL, 23.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.