baner
baner
baner
Instytut Elektrotechniki

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Cztery kontrakty w trzy dni – rusza rewitalizacja linii Bydgoszcz Tczew

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisała cztery umowy na rewitalizację linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew o wartości blisko 130 mln PLN.

Pierwszą umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku granica IZ Bydgoszcz – Tczew, tor nr 1 podpisano 5 sierpnia 2011 roku na kwotę 34 838 520,37 PLN brutto.

W imieniu firmy OHL ZS, a.s. (Republika Czeska) realizację zamówienia prowadzi OHL ŽS, a.s. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce.

Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, ciągłą wymianę podkładów drewnianych na nowe strunobetonowe na odcinku liczącym 36,2 km w torze nr 1 wraz z mechanicznym oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej, naprawę siedmiu przejazdów kolejowych oraz wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej.

8 sierpnia 2011 roku zawarto drugą umowę o wartości 68 642 469,78 PLN brutto z Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., (Włochy) w imieniu której realizację zamówienia prowadzi Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie S.p.A. Spółka Akcyjna Oddział w Polsce, na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Bydgoszcz Główna – granica IZ Gdynia, tor nr 1.

Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 1 na odcinku Maksymilianowo – granica IZ Gdynia o łącznej długości ok. 33 km:

  • stacja Maksymilianowo – 0,15 km;
  • szlak Maksymilianowo – Kotomierz – 8,05 km;
  • stacja Kotomierz – 1,3 km;
  • szlak Kotomierz – Pruszcz Pomorski – 6,8 km;
  • stacja Pruszcz Pomorski – 1 km;
  • szlak Pruszcz Pomorski – Parlin – 4,4 km;
  • stacja Parlin – 0,1 km;szlak Parlin – Terespol Pomorski – 6,1 km;
  • stacja Terespol Pomorski – 1 km;
  • szlak Terespol Pomorski – Laskowice Pomorskie – 0,3 km;
  • stacja Twarda Góra – 1 km;szlak Twarda Góra – Smętowo – 2 km.


Ponadto obejmuje wymianę podkładów o długości 1,8 km, wymianę nawierzchni torowej na wstawkach międzyrozjazdowych o łącznej długości 0,5 km na stacjach Maksymilianowo, Kotomierz, Pruszcz Pomorski, Terespol Pomorski, wymianę półzwrotnicy na stacji Maksymilianowo, wymianę rozjazdów na stacjach: Maksymilianowo (6 szt.), Kotomierz (1 szt.), Pruszcz Pomorski (2 szt.), Terespol Pomorski (1 szt.), a także remont 18 przejazdów, wykonanie 131 styków klejono-sprężonych, wycięcie krzaków i samosiejek w odległości 5 m od osi toru oraz odnowienie znaków hektometrowych i wskaźników drogowych wraz z wykonaniem robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej. 

9 sierpnia 2011 roku podpisane zostały dwie umowy z firmą Skanska S.A.:

na kwotę 21 771 193,98 PLN brutto obejmująca zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Jaksice – Nowa Wieś Wielka tor nr 2.

Zakres umowy obejmuje opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 2 na odcinku Jaksice – Nowa Wieś Wielka, remont 9 przejazdów oraz wykonanie robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej.

na kwotę 4 098 297,48 PLN brutto na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych branży energetycznej na odcinku Bydgoszcz Główna – Tczew.

Zadanie jest powiązane z rewitalizacją nawierzchni kolejowej na odcinku Bydgoszcz-Tczew.

Zakres umowy obejmuje wymianę elementów sieci trakcyjnej na:

  • stacji Kotomierz w torze nr 2;
  • stacji Parlin w torze nr 2;
  • stacji Terespol Pomorski w torze nr 2;
  • szlak Terespol Pomorski – Laskowice Pomorskie tor nr 2;
  • stacja Laskowice Pomorskie tor nr 1 i 2;
  • szlak Laskowice Pomorskie – Warlubie tor nr 1 i 2;
  • stacja Warlubie tor nr 1 i 2;
  • szlak Warlubie – Twarda Góra tor nr 2;
  • stacja Twarda Góra tor nr 1 i 2;
  • szlak Twarda Góra – Smętowo tor nr 1 i 2.


W wyniku wykonania robót branży energetycznej w istotny sposób poprawiona zostanie przepustowość linii oraz nastąpi poprawa bezpieczeństwa jazdy. 

Termin realizacji czterech umów to 30 listopada 2011 roku.

Podstawowym założeniem inwestycji jest przywrócenie prędkości rozkładowej 120 km/h dla pociągów pasażerskich, na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych napraw. W istotny sposób poprawiona zostanie przepustowość linii, skróci się czas podróży oraz nastąpi poprawa bezpieczeństwa jazdy.

Prace finansowane są ze środków budżetowych.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 12.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.