W dniu 31-go sierpnia nastąpiło publiczne otwarcie kopert z ofertami dostarczenia siedmiu nowoczesnych składów tramwajowych.
Do przetargu przystąpiło czterech wykonawców: Solaris, konsorcjum Newag i Koncar, Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski oraz Pesa.
Limit cenowy przetargu wynosił 63 miliony, czterysta czterdzieści tysięcy złotych. Poszczególni oferenci zgłosili następujące propozycje:
Solaris przedłożył ofertę 'na styk', bowiem opiewającą na kwotę 62 450 391,28zł.
Konsorcjum Newag + Koncar za swoje składy zażądał 62 982 500zł.
Cegielski, który uprzednio zakwestionował warunki przetargu eliminujące go z postępowania z uwagi na marne doświadczenie w dostarczaniu składów takich, jakie mają pojawić się w Częstochowie (jeden pociąg), za swoją propozycję oczekuje zapłaty 56 592 941,54zł.
Pesa okazała się najtańszym producentem. Za swoje produkty zażąda 50 300 600zł. W tych okolicznościach, gdyby Pesa wygrała przetarg, istnieje możliwość zwrócenia się do Urzędu Marszałkowskiego o zmianę treści wniosku o dofinansowanie tak, aby umożliwić - przykładem ostatniego przetargu na dostawę autobusów - dostarczenie ponadplanowych składów: jednego, lub nawet dwóch.
Poza pociągiem Solarisa, który oferuje 85% niskiej podłogi, wszyscy pozostali producenci oferują 100% niskiej podłogi.
W chwili obecnej trwa szczegółowe rozpoznanie ofert.
Autor: (źródło: tramwajbleszno.prv.pl, 01.09.2010)