baner
baner
baner
AUTOSAN sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Daleka droga do parkingu na Gocławku

W związku z artykułem, który ukazał się w jednej z gazet, opisującym miejskie plany utworzenia węzła i parkingu przesiadkowego na Gocławku, Zarząd Transportu Miejskiego przedstawia informacje dotyczące stanu zaawansowania inwestycji.

ZTM aktualnie prowadzi II etap projektu polegającego na budowie parkingów przesiadkowych P+R. Zakłada on realizację następujących obiektów: Metro Ursynów (już działa), Anin (już działa), Rembertów (projektowany), Okęcie (w budowie), Wawer (niebawem rozpocznie się budowa), Ursus-Niedźwiadek (w fazie projektu) oraz Wesoła (czekamy na udostępnienie terenu).

Według ekspertów ZTM byłoby zasadne - równocześnie z pracami przy II etapie -  rozpoczęcie przygotowania do realizacji III etapu, który jest przewidziany na lata 2014 – 2018. Stołeczny organizator komunikacji wystąpił do Biura Rozwoju Miasta z wnioskiem o przyznanie funduszy na ten cel. Obecnie ZTM nie dysponuje pieniędzmi niezbędnymi do rozpoczęcia działań.

W oparciu o studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz projektowanych i uchwalonych miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego (które uwzględniają również węzły przesiadkowe), ZTM przygotował dokument, w którym wskazuje najlepsze, zdaniem jednostki, lokalizacje parkingów III etapu. Dokument ten został przesłany do miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Obecnie, w wyniku przetargu ogłoszonego przez to biuro, powstaje opracowanie  „Analiza lokalizacji na terenie m. st. Warszawy parkingów „Parkuj i Jedź” przewidzianych do realizacji w latach 2014 – 2018”.  Dopiero w nim zostanie wskazane, gdzie powinny powstać parkingi przesiadkowe, a także jakiej powinny być wielkości. Wynika z tego, że ostateczne decyzje w sprawie lokalizacji postojów P+R jeszcze nie zapadły. Nie można więc na obecnym etapie podawać, nawet w przybliżeniu, daty rozpoczęcia lub zakończenia inwestycji. Sytuację komplikuje fakt, że obecnie na realizację parkingu na Gocławku, nie ma pieniędzy, gdyż nie jest uwzględniony w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, czyli kluczowym dokumencie dotyczącym najważniejszych inwestycji, które będą realizowane przez miasto stołeczne Warszawa.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 30.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.