baner
baner
baner
nkt cables S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

DB Schenker: nowe połączenie intermodalne Polska - Włochy

Lider polskiego rynku przewozów intermodalnych, DB Schenker Logistics, oferuje dwanaście naczep wymiennych w transporcie kombinowanym pomiędzy Polską a Włochami (trasa Ostrava – Verona).

To pierwsza tego rodzaju usługa dostępna na tej trasie. Pierwsze pociągi wyruszyły w połowie stycznia. Na razie operator oferuje tygodniowo trzy połączenia w obie strony. Głównymi operatorami przewozów są Cemat, Kombiverkehr i Bohemiakombi. DB Schenker, pomysłodawca tego rozwiązania biznesowego, przeznaczył 12 z łącznie 28 wagonów w każdym pociągu na własne naczepy. Specjaliści DB SCHENKERhangartner w Polsce, Czechach i we Włoszech oczekują, że usługa obejmie około 3 600 naczep rocznie.

Składy formowane są w terminalu Quadrante Europa w Veronie. Stamtąd docierają do terminalu Ostrava-Paskov, położonego przy granicy czesko-polskiej, skąd przyczepy przejmuje spółka krajowa Schenker Sp. z o.o. Lokalizacja terminalu Ostrava-Paskov umożliwia obsługę niemal wszystkich regionów Polski. DB Schenker Rail Deutschland odpowiada za przewóz kolejowy na odcinku pomiędzy Veroną i terminalem Ostrava-Paskov, a do zadań spółki Schenker Italiana S.p.A. należy dalszy transport naczep z terminalu Quadrante Europa w Veronie. Centrum Operacji Intermodalnych DB Schenker Logistics w Zurichu odpowiada z kolei całościowo za przewozy pomiędzy tymi dwoma terminalami. Realizacja usługi transportowej typu „door-to-door” z północnych Włoch do Polski zajmuje od dwóch do trzech dni.

Nowa usługa DB SCHENKERhangartner oferuje klientom z branży handlowej i przemysłowej połączenie transportu samochodowego i kolejowego z jednego źródła. Pociągi w ramach transportu łączonego pokonują samodzielnie długie dystanse, natomiast przewóz do terminalu oraz dalszy transport realizowany jest samochodami ciężarowymi. Takie rozwiązanie umożliwia obsługę nawet złożonego przepływu towarów przy niższych kosztach i – co najważniejsze – bez szkody dla środowiska.

Nowa usługa jest drugim połączeniem do Polski oferowanym przez DB SCHENKERhangartner. Międzynarodowy transport naczep do i z Polski rozpoczął się w zeszłym roku wraz z uruchomieniem połączenia łączonego w transporcie kolejowym na trasie pomiędzy Poznaniem i Duisburgiem.


Autor: (źródło: DB Schenker, 20.01.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.